جلب حمایت مالی برای تجاری‌سازی نانوواکسن

شرکت دارویی واکساس (Vaxxas)، برای توسعه فناوری نانوواکسن خود اقدام به جلب حمایت مالی از سوی چند سرمایه‌گذار کرده است. تا کنون ۲۰ میلیون دلار آمریکا برای این کار جمع‌آوری شده است.

واکساس (Vaxxas) یک شرکت زیست‌فناوری است که در حوزه تولید واکسن فعالیت دارد. این شرکت اخیراً مبلغ ۲۰ میلیون دلار آمریکا از سوی چند سرمایه‌گذار مختلف برای توسعه فناوری جدید خود، حمایت مالی دریافت کرده است. این سرمایه‌گذاری برای انجام برنامه‌های درمانی و همچنین توسعه فرآیند تولید واکسن جدید مبتنی بر فناوری نانو اختصاص خواهد یافت.
دیوید هوی، مدیرعامل شرکت واکساس، می‌گوید: « زمانی که ما روی فناوری واکسیناسیون عاری از سوزن که با استفاده از فناوری‌ نانو انجام می‌شود کار می‌کردیم، فرصت‌های متعددی را در این حوزه شناسایی کردیم. این سرمایه‌گذاری نقطه عطفی برای شرکت واکساس خواهد بود تا با ایجاد شرایط انجام مطالعات بالینی بتوان ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت فراهم کرد.»
با استفاده از این نانوواکسن، می‌توان سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا تحریک کرد. این فناوری جدید که به صورت پتنتی به ثبت رسیده است، از فرآیندی عاری از سوزن برای واکسینه کردن بدن برعلیه بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا، سرطان و عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌کند.
پاول کلی از مدیران شرکت واکساس می‌گوید: « شرکت وان‌ونچرز (OneVenture) از سرمایه‌گذاری روی این فناوری خوشحال است. این حمایت مالی می‌تواند مسیر تولید واکسنی با ارزش افزوده بالا را هموار کرده و امکان شروع برنامه‌های کلینیکی را برای این واکسن فراهم ‌سازد.»
شرکت واکساس در سال ۲۰۱۱ با سرمایه‌ ۱۲ میلیون دلاری تأسیس شد که بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط شرکت وان‌ونچرز انجام شد. در سال ۲۰۱۲، این شرکت دفتر تجاری‌سازی خود را در کمبریج افتتاح کرد تا بتواند شرکاء تجاری مختلفی در حوزه داروسازی پیدا کند. به منظور استفاده از فرصت‌های موجود برای تجاری‌سازی محصولات، واکساس از دو برنامه راهبردی مختلف استفاده کرد که در یکی از این برنامه‌ها از شرکت‌های دیگر برای توسعه فناوری خود استفاده کرد و در برنامه دوم، به تنهایی و با توانمندی‌های داخلی خود اقدام به توسعه محصولات خود می‌کند.
در حال حاضر واکساس با شرکت مرک (Merck) همکاری نزدیکی دارد.