۲۵ فروردین ماه؛ آخرین مهلت فراخوان دوم ارسال آثار به برنامه طرح‌های نوآورانه ستاد نانو

مهلت فراخوان دوم ارسال آثار و محصولات به برنامه طرح‌های نوآورانه ستاد نانو تا ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۴ تمدید شد. سومین دوره طرح‌های نوآورانه از ابتدای آبان سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و هم‌اکنون در فراخوان دوم قرار دارد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، از ساخت نمونه اولیه توسط فناوران، دانشجویان، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو در قالب «برنامه طرح‌های نوآورانه» حمایت می‌کند. در همین راستا، بخش ویژه ای در ششمین و هفتمین جشنواره فناوری نانو در سال‌های ۹۲ و ۹۳ به نمایش نمونه‌های اولیه برگزیده اختصاص یافت.

برنامه طرح‌های نوآورانه این فرصت را به محققان و شرکت‌های کوچک خواهد داد تا بتوانند محصولات نوآورانه خود را در معرض دید علاقه‌مندان، بازدیدکنندگان و بویژه سرمایه‌گذاران قرار دهند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری افراد علاقه‌مند استفاده نمایند.

از اهداف این مسابقه می‌توان به مواردی چون ارائه توانمندی‌های محققین، دانشجویان، مراکز و موسسات فعال در حوزه فناوری نانو در قالب نمونه اولیه، نمایش ملموس نتایج فعالیت‌های پژوهشی فناوران و فراهم نمودن امکان بهره‌مندی ایشان از خدمات و تسهیلات تجاری‌سازی، جلب توجه شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان به منظور ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دریافت نقطه‌نظرات خبرگان علمی و تجاری در رابطه با توسعه محصول اشاره نمود.

این برنامه در چهار فراخوان اجرا خواهد شد که فراخوان اول آن به پایان رسیده است و روز ۲۵ فروردین نیز آخرین مهلت ثبت‌نام در فراخوان دوم خواهد بود. طرح‌های ثبت شده در فراخوان‌های اول و دوم علاوه بر امکان استفاده از تسهیلات و خدمات تجاری‌سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، امکان نمایش محصولات و طرح‌های خویش در هشتمین جشنواره فناوری نانو در سال ۱۳۹۴را نیز خواهند داشت.

علاقه مندان به شرکت در برنامه می‌توانند پس از مطالعه شرایط، با مراجعه به سایت کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو به آدرس nanoindustry.ir برای ثبت‌نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است مرحله سوم ارسال آثار طرح‌های نوآورانه از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ آغاز و تا ابتدای مرداد ماه ادامه می‌یابد.  

شایان ذکر است افرادی که در فراخوان‌های سوم و چهارم که تا ابتدای مهرماه سال جاری است، شرکت نمایند ضمن شرکت در سایر برنامه‌های حمایتی ستاد و معرفی به سرمایه گذاران در نمایشگاه نانو سال بعد حضور خواهند یافت.

بمنظور هماهنگی و دریافت پاسخ سوالات خود با نشانی الکترونیکیnanomatch@nano.ir  مکاتبه و یا با شماره  ۶۳۱۰۲۳۷۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.