پیش‌بینی بازار جهانی فناوری‌نانو در تجهیزات پزشکی

براساس این گزارش، ارزش بازار جهانی فناوری‌نانو در حوزه ادوات پزشکی در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۵ میلیارد دلار بوده است .

شرکت مارکت اند مارکت به تازگی گزارش جدیدی با عنوان «پیش‌بینی بازار جهانی فناوری‌نانو در تجهیزات پزشکی بر اساس محصول (تراشه‌های زیستی، مواد ایمپلنت، نساجی پزشکی و …) و کاربرد (درمان، تشخیص، تحقیقات)تا سال ۲۰۱۹»، منتشر کرده است. براساس این گزارش، ارزش بازار جهانی فناوری‌نانو در حوزه ادوات پزشکی در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۵ میلیارد دلار بوده است که انتظار می‌رود ارزش بازار این بخش با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۱ تا ۱۲ درصد در دوره زمانی ۲۰۱۹-۲۰۱۴، تا سال ۲۰۱۹ به ۸٫۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
به خاطر افزایش جمعیت سال‌خوردگان و افزایش حمایت جهانی دولت‌ها، ما شاهد رشد سریع بازار تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری‌نانو در دهه گذشته بوده‌ایم. با این وجود، هزینه‌های بالا و فرایندهای زمان‌بر تایید محصولات این حوزه، از جمله موانع رشد این بازار محسوب می‌شوند.
در گزارش جدید، بازار تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری‌نانو بر اساس محصولات، کاربردها و مناطق تقسیم‌بندی شده است. از نظر محصولات نیز، بازار این بخش براساس تراشه‌های زیستی، مواد ایمپلنت، نساجی پزشکی و … طبقه‌بندی شده است. از نظر کاربرد، بازار تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری‌نانو در سه بخش اساسی شامل: کاربردهای درمان، کاربردهای تشخیص و کاربردهای تحقیقاتی طبقه‌بندی شده است.
در سال ۲۰۱۴ میلادی آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار این بخش را در اختیار داشت. اروپا، کشورهای حوزه اقیانوس آرام و سایر کشورها نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.کشورهای حوزه اقیانوس آرام به خاطر افزایش جمعیت پیر خود، افزایش همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی، و افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه فناوری‌نانو، سریع‌ترین رشد بازار این حوزه را در اختیار دارند. همچنین بهبود گسترده زیرساخت‌های سلامت کشورهایی نظیر چین، تایوان و هند نیز از جمله پیش‌ران‌های اصلی توسعه هرچه بیشتر بازار تجهیزات پزشکی در این مناطق هستند.
متن کامل این گزارش به قیمت ۴۶۵۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است. www.marketsandmarkets.com