نصب نانوراکتور تصفیه روغن سویا در شرکت کانولا

شرکت کویتیشن تکنولوژی (Cavitation Technologies) قصد دارد فناوری نانوراکتور خود را برای پالایش روغن سویا در شرکت کانولای کانادا نصب و راه‌اندازی کند.

شرکت کویتیشن تکنولوژی (Cavitation Technologies) اعلام کرد که گروه صنعتی دسمت‌بالسترا (Desmet Ballestra Group)، که از سال ۲۰۱۰ شریک راهبردی کویتیشن بوده و فناوری تصفیه روغن‌های گیاهی این شرکت را تحت لیسانس خود در آورده، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت کانولا (canola) کانادا امضاء کرده است. براساس این تفاهم‌نامه همکاری، سیستم پالایش روغن گیاهی در شرکت کانولا به صورت آزمایشی نصب و راه‌اندازی می‌شود.
با راه‌اندازی این سیستم آزمایشی، پالایش و تصفیه روغن سویا در شرکت کانولا انجام خواهد شد. این کار فرصت کسب و کار جدیدی برای شرکت کانولا فراهم خواهد کرد. رومن گوردون، مدیرعامل شرکت کویتیشن، می‌گوید: « ما از این که یک سیستم آزمایشی را در شرکت کانولا راه‌اندازی کرده‌ایم بسیار خوشحال هستیم. این سیستم جدید مزایای زیادی در فرآیند تصفیه روغن سویا دارد. چند شرکت دیگر در آمریکای شمالی درخواست ارزیابی این سیستم را داشته‌اند. همکاری مشترکی که با گروه دسمت داشته‌ایم موجب تقویت کسب و کار ما شده است.»
شرکت کویتیشن تکنولوژی با هدف طراحی و پیاده‌سازی فناوری‌های تصفیه و پالایش روغن در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد. سیستم‌های ارائه شده توسط این شرکت برای تصفیه روغن‌های استخراج شده از جلبک‌ها، تولید سوخت‌های تجدیدپذیر، بهبود نوشیدنی‌ها و تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت فناوری پتنت شده‌ای موسوم به نانوراکتور (Nano-Reactor®) برای کاهش هزینه‌ها و اثرات زیست‌محیطی پالایش روغن ارائه کرده است.