آزمون بالینی روی استنت دارای نانوپوشش پلیمری

شرکت سلونوا بیوساینس (CeloNova BioSciences) برای گرفتن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، اقدام به انجام آزمون بالینی روی استنت جدید خود کرده است. به دلیل داشتن نانوپوشش پلیمر روی این استنت، احتمال انعقاد خون روی آن بسیار کم است.

شرکت سلونوا بیوساینس (CeloNova BioSciences) اعلام کرد که مراحل ثبت‌نام، برای آزمون بالینی روی استنت Cobra PzF را به پایان رسانده است. این آزمون برای گرفتن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است. Cobra PzF یک استنت دارای نانوپوشش پلیمری موسوم به PolyzeneTM است.
مارتین لاندون مدیرعامل شرکت سلونوا بیوساینس می‌گوید: «ما از این که توانستیم این مرحله را به اتمام برسانیم، خوشحالیم. این کار با رهبری دونالد کاتلیپ، از مدرسه پزشکی هاروارد انجام شد و زیگموند سیلبر از دانشگاه مونیخ نیز او را همراهی می‌کرد. اتمام ثبت‌نام برای این فناوری نشان می‌دهد که علاقه‌ زیادی برای استفاده از این فناوری وجود دارد.»
کاتلیپ می‌گوید: «ما به تیم تحقیقات خود تبریک گفته و از آنها برای زحمات زیادی که برای این کار متحمل شدند تشکر می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر نتیجه این آزمون هستیم.»
ژان رن از شرکت سلونوا بیوساینس می‌گوید: «نانوپوشش مورد استفاده در این استنت موجب مقاومت سطح آن در برابر لخته شدن می‌شود و التهاب استنت را به حداقل می‌رساند. طراحی این استنت به‌گونه‌ای است که ابعاد آن کوچک بوده و کمترین بریدگی روی رگ‌ها ایجاد می‌شود. با این کار فرآیند التیام و درمان زخم تسریع می‌شود. ما منتظر داده‌های به‌دست آمده از این آزمون هستیم تا ما را به بازار نزدیک‌تر کند. این استنت می‌تواند بهبودی بیمار را تسریع نموده در حالی که هزینه استفاده از آن بسیار پایین است.»