نانومحصولی برای افزایش برداشت نفت

شرکت فلوتک اینداستری (Flotek Industries) به زودی نانومحصولی برای احیاء و تحریک چاه‌های نفت به بازار عرضه خواهد کرد. این نانومحصول می‌تواند هزینه تولید را کاهش و حجم تولید را افزایش دهد.

فلوتک اینداستری (Flotek Industries) اعلام کرد که به زودی نانومحصولی موسوم به Complex nano-Fluid® را به بازار عرضه خواهد کرد که برای احیاء و تحریک چاه‌های نفت مناسب است.
جان چیسولم از مدیران فلوتک می‌گوید: «با افزایش قیمت مواد مصرفی مورد استفاده در حفر چاه، باید روش‌های جایگزینی برای حفر چاه ارائه کرد تا تولید نفت با کارایی بالا انجام شود. تحقیقات ما نشان می‌دهد که احیاء چاه یا تحریک آن با استفاده از شیمی CnF می‌تواند تولید را ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش دهد. در برخی موارد با این کار عملکرد چاه به روزهای اولیه حفر خود باز می‌گردد. نکته جالب اینجاست که احیاء یا تحریک چاه، قیمتی بسیار کمتر از حفر یک چاه جدید دارد. ما موفق به ارائه محصولی شدیم که مشتریان‌مان می‌توانند طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده با استفاده از آن کارایی چاه‌ها را افزایش دهند.»
طراحی فرآیند احیاء با تحریک چاه کاملاً متفاوت است. البته لازم نیست برای این کار فرآیند تولید نفت متوقف شود؛ تنها کافی است ماده مورد نظر درون چاه پمپاژ شده و به چاه فشار وارد شود. با این کار، سیال تزریق شده وارد خلل و فرج چاه شده و آن‌ها را که با ترکیبات نفتی نظیر آسفالتین مسدود شده، باز می‌کند.
استیو مارینلو از مدیران شرکت فلوتک می‌گوید: «در طول فرآیند احیاء یا تحریک چاه، ما با استفاده از واحد تزریق، محصول خود را به درون چاه پمپاژ می‌کنیم. با این کار نه تنها مقدار تولید افزایش یافته بلکه هزینه کار کاهش می‌یابد.»
جان چیسولم می‌گوید: «با توجه به افزایش قیمت حفر چاه و محدودیت‌های موجود در حفر چاه‌های جدید، این محصول جدید می‌تواند حجم تولید مشتریان ما را افزایش دهد. این کار موجب افزایش تولید و کاهش هزینه می‌شود.»