ساخت آند گرافن/سیلیکون با کارایی بالا برای باتری یون لیتیم

ایکس‌جی ساینس (XG Sciences) اخیراً موفق به تولید آند گرافنی با کارایی و ظرفیت بالا برای باتری‌های یون لیتیم شده است. این آندها از پایداری بالایی برخوردارند.

ایکس‌جی ساینس (XG Sciences) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوپلاکت‌های گرافنی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به ساخت ماده‌ای مناسب برای تولید آند گرافن/سیلیکون جهت استفاده در باتری‌های یون لیتیم شده است. این شرکت با استفاده از این آند، موفق به ۴۰۰ بار شارژ/دشارژ در پیل‌های سوختی شده است. با استفاده از این آندها، ظرفیت باتری‌ها به ۶۰۰ mAh/gram در محدوده وسیعی از ولتاژ می‌رسد.
فیلیپ رز، از مدیران شرکت ایکس‌جی‌اس می‌گوید: «رسیدن به پایداری شارژ/دشارژ بالا کلید اصلی در ساخت مواد مورد استفاده در آندهای باتری یون لیتیم است. ما معتقدیم که ماده‌ای که ما اخیرا ساخته‌ایم اولین آند تجاری گرافن/سیلیکونی بازار است و می‌تواند تمام استانداردهای مهم باتری‌ها را برآورده سازد. این آندها می‌توانند چهار برابر آندهای رایج ظرفیت شارژ/دشارژ داشته باشند و نرخ تورم آن‌ها ۸۵ تا ۹۰ درصد کاهش یابد؛ این کار موجب افزایش دو برابری طول عمر باتری می‌شود. ما معتقدیم که این ماده می‌تواند بازارهای متعددی داشته باشد.»
رز می‌افزاید: «حل مشکل ایمنی و افزایش ظرفیت ادوات ذخیره‌سازی انرژی، اصلی‌ترین دغدغه شرکت ایکس‌جی‌اس از بدو تأسیس ،در سال ۲۰۰۶، تا کنون است. مشتریان امروزه به دنبال باتری‌های ارزان‌تر و کاراتر هستند. برای این که فناوری پیشرفته گرافنی ما بتواند تجاری‌سازی شود، ما سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده‌ایم.»
رابرت پیراوت، از مدیران شرکت انرژی مارکت (Energy Markets) می‌گوید: «ما علاوه بر تحقیق و توسعه، با تولیدکنندگان باتری نیز همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا از این آندها در محصولات‌شان استفاده کنند. ما از مدل‌های مختلف باتری برای این کار استفاده کرده‌ایم. به نظر می‌رسد باتری‌های مورد استفاده در حوزه‌های مختلف می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.»
شرکت ایکس‌جی‌اس همکاری نزدیکی با متخصصان حوزه انرژی در صنعت، نظیر سامول لئون و دورون آرباخ داشته است.