همکاری مشترک در تولید حافظه‌های ۴۰ نانومتری

کارخانه گلوبال‌فاندریز در سنگاپور، به زودی تولید حافظه‌های ۴۰ نانومتری را آغاز خواهد کرد. این فناوری با همکاری شرکت ان‌ایکس‌پی به‌دست آمده است.

دو شرکت ان‌ایکس‌پی (NXP) با همکاری گلوبال‌فاندریز (Global foundries) موفق به تولید حافظه‌های ۴۰ نانومتری شدند. گلوبال‌فاندریز اولین فرآیند ریخته‌گری ویفر را برای ارائه فناوری پردازش کم مصرف eNVM 40 نانومتری بدست آورده است.
گلوبال‌فاندریز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ارائه فناوری نیمه‌هادی‌های پیشرفته است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که با همکاری NXP نسل جدیدی از حافظه‌های eNVM را تولید کرده است. پیش‌بینی می‌شود که  این محصول در سال ۲۰۱۶ در کشور سنگاپور به تولید انبوهبرسد.
همکاری مشترک در بخش تحقیق و توسعه و تولید موجب رشد سریع‌تر این فناوری شده و در نهایت حافظه‌های eNVM را برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر مخابرات میدان نزدیک، میکروکنترلرها و بخش سلامت روانه بازار می‌کند.
های وانگ از مدیران گلوبال‌فاندریز می‌گوید: «ما خوشحالیم که با همکاری NXP فناوری eNVM 40 نانومتری را ارائه کردیم. این فناوری آماده تولید در کارخانه گلوبال‌فاندریز است. تولید موفقیت‌آمیز این حافظه، موقعیت NXP را در بازار تثبیت می‌کند.»
کی‌سی آنگ از شرکت گلوبال‌فاندرز می‌گوید: «ما همکاری نزدیکی با NXP در حوزه‌های مختلف داریم. این فعالیت مشترک برای ارائه فناوری eNVM موفقیت آمیز بوده و موقعیت ما را در بازار تضمین می‌کند. ما منتظر فناوری eNVM بعدی برای ارائه به بازار هستیم.»
کارخانه گلوبال‌فاندریز در سنگاپور موفق به دریافت تأییدیه از اداره BSI آلمان برای تولید محصولات IC شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت گواهینامه ISO 15408-EAL 6 شده است که در سال ۲۰۱۴ این گواهینامه مجدداً مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفت.