عرضه فیلم‌های رسانای شفاف نازک حاوی نانولوله کربنی به بازار

شرکت کاناتو (Canatu) اخیراً فیلم‌های رسانای شفاف و انعطاف پذیر نازکی به بازار عرضه کرده است که ضخامت آن ۵۰ درصد کمتر از محصولات قبلی است. برای ساخت این فیلم‌ها از نانولوله‌های کربنی استفاده شده است.

شرکت کاناتو (Canatu) یکی از تولیدکنندگان فیلم‌های شفاف رسانای انعطاف‌پذیر با انعکاس صفر است. این شرکت اخیراً فیلم نازکی با ضخامت ۲۳ میکرون با استفاده از نانولوله‌های کربنی تولید کرده است. از این فیلم‌های رسانای نازک می‌توان در ساخت صفحات لمسی انعطاف‌پذیر استفاده کرد. این فیلم، نازک‌ترین فیلم رسانای شفافی است که تا کنون وارد بازار شده است. عملکرد این فیلم‌های نازک به گونه‌ای است که هیچ‌گونه ماتی ندارند.
تقاضا هر روز در بازار برای تلفن‌های همراه نازک افزایش می‌یابد. بنابراین باید فیلم‌های نازک‌تری برای این محصولات به کار گرفت. در این راستا شرکت کاناتو اقدام به عرضه فیلم ۲۳ میکرونی شفاف و رسانا به بازار کرده است که به تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی اجازه می‌دهد تا محصولات نازک‌تری تولید کنند. با این فیلم‌های جدید می‌توان ادوات منعطف‌تر و نازک‌تر تولید کرد که استرس کمتری روی آن وجود داشته و دوام مکانیکی بیشتری خواهند داشت.
ارکی سوینینن از مدیران شرکت کاناتو می‌گوید: «کاناتو جایگاه خود را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت فیلم‌های رسانای شفاف تثبیت کرده است. در این بازار در حال رشد، شما نیاز دارید که دائما با نوآوری و خلاقیت، محصولات تازه‌ای به بازار عرضه کنید. به همین دلیل ما یک بخش تحقیق و توسعه ویژه داریم که می‌تواند نیاز مشتریان را تأمین کند.»
این محصول جدید کاناتو ۵۰ درصد از محصول قبلی نازک‌تر بوده و می‌تواند یک لایه ۲۳ میکرونی یا دو لایه با ضخامت ۱۰۰ میکرون باشد. بنابراین شرکت کاناتو در حال حاضر امکان تأمین فیلم‌های ۲۳، ۵۰، ۱۰۰ و ۱۳۰ میکرونی را داراست. این فیلم‌ها را می‌توان تا ۱۵۰ هزار بار خم و راست کرد بدون این که آسیبی ببینند.
انعکاس و ماتی این فیلم‌ها صفر و کیفیت ماده به کار رفته در آن‌ها نیز بهبود یافته است؛ به این معنا که میزان نور عبوری از آن افزایش یافته و انعکاس و ماتی آن کاهش یافته است.