بهره‌گیری از گرافن در تولید مواد صنعتی الاستومری

شرکت آمز رابر (Amess Rubber) اخیرا اقدام به خرید شرکت کانادایی گرافوید (Grafoid) کرده است تا از فناوری گرافن این شرکت برای تولید مواد الاستومری استفاده کند.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که توافق‌نامه همکاری با شرکت آمزرابر (Amess Rubber) به امضاء رسانده است. آمز رابر یکی از تولیدکنندگان مواد الاستومری ویژه و محصولاتی برای حوزه هوافضا، چاپ و صنایع دفاعی است.
جزئیات این توافق‌نامه هنوز منتشر نشده است اما در قالب این توافق‌نامه قرار است مالکیت شرکت گرافوید در اختیار شرکت آمز‌ قرار گیرد. این انتقال مالکیت تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد. از سال ۱۹۴۹ که آمز فعالیت خود را آغاز کرده به عنوان پیشرو در حوزه تولید مواد الاستومریک شناخته می‌شود. این شرکت جوایز متعددی دریافت کرده است. آمز پتنت‌های مختلفی را هم در بخش تولید مواد و هم فرآیندهای مختلف به ثبت رسانده است.
گری اکونومو از مدیران و بنیان‌گذاران شرکت گرافوید می‌گوید: «هدف ما از ادغام با شرکت آمز این است که قصد داریم فناوری Mesograf™ را در ساخت محصولات مختلف استفاده کنیم. بین گرافن Mesograf™ و آمز تطابق خوبی وجود دارد. شرکت آمز شهرت خود را مدیون تولید محصولات الاستومری منحصر به فرد خود است.»
تیموتی مارویل از مدیران شرکت آمز می‌گوید: «ما از این که با شرکت گرافوید یکی شدیم بسیار خوشحال هستیم. ترکیب دو شرکت می‌تواند نتایج جالب توجهی داشته باشد و آینده روشنی در صنعت لاستیک برای این دو شرکت ایجاد کند.»
مارویل از شرکت گرافوید می‌گوید: «از این که با آمز ادغام شدیم بسیار خوشحالم، این شرکت برای سه نسل قبل از من محصولات مختلفی تولید کرده است. اکنون فناوری شرکت گرافوید می‌تواند برای ایجاد فرصت‌های جدید برای این شرکت مؤثر باشد.»
گرافوید یک شرکت کانادایی در حوزه تولید گرافن است که همکاری نزدیکی با صنایع مختلف در سراسر جهان دارد. این شرکت که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده گرافن چند لایه خود را با نام تجاری Mesograf™ تولید و به بازار عرضه می‌کند.