تولید ابرخازن گرافنی ۱۰۰۰ فارادی

شرکت سان‌والت اعلام کرد که ابرخازن گرافنی ۱۰۰۰ فارادی را با همکاری شرکت سوپروالت انرژی تولید کرده است. این ابزخارن برای استفاده در خودروهای برقی مناسب است.

در حاشیه کنفرانس وال‌استریت میامی، گری موناگان، مدیر شرکت سان‌والت (Sunvault Energy)،، اعلام کرد که این شرکت بزودی از دستاورد جدید خود رونمایی خواهد کرد. در این کنفرانس، سان‌والت ابرخازن گرافنی ۱۰۰۰ فارادی خود را ارائه کرد که بزرگترین ابرخازن گرافنی تولید شده تا کنون است. این ابرخازن می‌تواند جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیمی باشد. ابرخازن گرافنی ۱۰۰۰ فارادی این شرکت با همکاری مشترک سوپروالت انرژی (Supervault Energy) ساخته شده است؛ در این مشارکت خطرپذیر هر دو شرکت به طور یکسان مشارکت دارند.
موناگان می‌گوید: «درحال حاضر هزینه ساخت هر باتری لیتیمی در حدود ۵۰۰ دلار برای هر کیلو وات ساعت است. شرکت تسلا اخیراً اعلام کرده است که کارخانه جدیدی برای تولید باتری‌های ارزان‌ قیمت لیتیم تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی خواهد کرد که قیمت هر باتری برای تولید هر کیلو وات ساعت ۱۵۰ دلار است. قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت با ابرخازن گرافنی در حدود ۱۰۰ دلار است که این رقم مطمئنا تا پایان سال ۲۰۱۵ کاهش خواهد یافت. ابرخازن گرافنی ما از جنس کربن بوده و هیچ خطر یا سمیتی برای محیط زیست ندارد. تولید گرافن ارزان قیمت رو به افزایش بوده در حالی که تولید لیتیم در حال کاهش است.»
سان‌والت توانسته با استفاده از چاپ سه بعدی، هزینه تولید را به شدت کاهش دهد. این ابرخازن که ابعاد آن در حد کیس کامپیوتر است می‌تواند انرژی مورد نیاز یک خانه را تأمین کند. این شرکت درصدد ساخت ژنراتور خورشیدی است که ابعاد آن کمی از کمپرسور کولر گازی بزرگتر است.
یکی از مزیت‌های این ابزخارن آن است که به سرعت شارژ شده و می‌تواند انرژی زیادی را آزاد کند. این ویژگی برای استفاده در خودروهای برقی، تلفن‌های هوشمند و پایدارکننده‌های برق بسیار مناسب است. این شرکت در حال حاضر به دنبال فرصت‌های خطرپذیر مشترک است تا سیستم‌های ذخیره انرژی و گرمای خود را که مبتنی بر گرافن است توسعه داده و تجاری‌سازی کند.