ثبت پتنت مربوط به فناوری نانوشیشه مقاوم در برابر خراش

شرکت N1 تکنولوژیز درصدد ثبت پتنت مربوط به فناوری ساخت نوعی شیشه است که با تنگستن و نانولوله‌کربنی تقویت شده است. این محصول در برابر خراش مقاوم بوده و از هدایت الکتریکی بالایی برخوردار است.

مسئولان شرکت N1 تکنولوژیز (N1 Technologies) اقدام به پر کردن فایل‌های مربوط به پتنتی کردند که در آن روش تولید نوعی ابرشیشه نانومهندسی شده موسوم به شیشه تنگستنی (TungstenGlass) تشریح شده است. این شرکت نسل جدیدی از شیشه‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو با خواص الکتریکی بهبود یافته که دارای مقاومت در برابر پیچش هستند را تولید می‌کند. هدف اصلی این شرکت تولید قطعات مورد نیاز تلفن‌های هوشمند و شیشه تبلت‌ها است.
شیشه تنگستنی نوعی شیشه مبتنی بر بروسیلیکات است که با نانولوله‌کربنی و تنگستن تقویت شده است. ترکیب شیمیایی بهبود یافته این شیشه موجب شده تا مقاومت آن در برابر خراش افزایش یابد اما در عین حال خواص الکتریکی آن به دلیل وجود تنگستن و نانولوله‌کربنی دچار کاهش نشود. وجود این دو افزودنی موجب شده که هدایت الکتریکی این شیشه افزایش یافته و حساسیت آن به اندازه انگشتان دست انسان برسد.
استیو لورن، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که محصول خلاقانه جدیدی به بازار عرضه کرده‌ایم. به زودی فروش لایسنس این محصول آغاز خواهد شد.»
N1 تکنولوژیز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید نانومحصولات پیشرفته در بازار است. این شرکت در حال حاضر در حال تحقیق و توسعه چند محصول مختلف است.