توزیع میکروسکوپ نیروی اتمی در بازار اقیانوسیه

شرکت ای‌ایکس‌تی (AXT) تفاهم‌نامه همکاری برای توزیع میکروسکوپ‌های نیروی اتمی (AFM) شرکت ان‌تی‌ام‌دی‌تی (NT-MDT) در بازار استرالیا و نیوزلند به امضاء رسانده است. میکروسکوپ‌های این شرکت از ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر امکان استفاده هم‌زمان ۳۸ نوک برخوردار اس

شرکت NT-MDT یکی از تولیدکنندگان دستگاه AFM است که به مدت ۲۰ سال در حوزه فناوری‌ نانو تحقیق می‌کند. این شرکت اخیراً توافق‌نامه همکاری با شرکت AXT به امضاء رسانده است که براساس آن، امتیاز فروش تجهیزات این شرکت در استرالیا و نیوزلند به AXT واگذار می‌شود.
دستگاه AFM تولید شده توسط NT-MDT از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. یکی از این ویژگی‌ها، کارتریج دیرک این دستگاه است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۳۸ نوک را همزمان روی دستگاه سوار کند. این کارتریج می‌تواند براساس نیاز کاربر تنظیم شود. این دستگاه هم مود اندازه‌گیری هیبریدی و هم چندفرکانسی را داراست که به کاربر اجازه می‌دهد تا از ۴ کانال مختلف اطلاعات جمع‌آوری کند. میزان دریفت این میکروسکوپ ۰٫۲ نانومتر بر دقیقه بوده و از پایداری دراز مدتی برخوردار است.
این شرکت از نانوابزاری موسوم به Nanoeducator برخوردار است؛ این نانو ابزار، ماژولی است که می‌تواند برای نمونه‌های مختلف با توجه به شرایط آن نمونه تنظیم شود. این دستگاه قادر است با دقتی در حد اتمی از سطح تصویربرداری کند.
AXT در حال حاضر تجهیزات مختلفی در حوزه فناوری‌  نانو، نظیر SEM و FIB-SEM را در این بازار توزیع می‌کند.