نمایش محصولات نانو در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ۱۶ الی ۱۹ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

ستاد نانو همچون سال‌های گذشته در راستای حمایت از محصولات و شرکت‌های فعال نانویی و به منظور معرفی دستاوردها و محصولات تجاری‌شده در حوزه نفت در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور یافت.

این نمایشگاه بعنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی برپا می گردد، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید دست اندرکاران و متخصصان قرار دهند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، با حضور ۱۸۰۰ شرکت کننده داخلی و خارجی از ایران و ۲۹ کشور دیگر در مدت چهار روز در تهران برگزار گردید. شعار این دوره نمایشگاه نفت تقویت ساخت داخل با اتکا بر اصول اقتصاد مقاومتی بود.

ستاد نانو در این دوره از نمایشگاه نفت به نمایش تعدادی از محصولات خویش پرداخت. این محصولات شامل فیلترهای هوای نیروگاهی با کلاس استاندارد F9، دستگاه تصفیه آب و پساب با استفاده از فناوری نانوکاویتاسیون، پوشش‌های سخت و نانوساختار به روش PVD، کاتالیست‌های پایه گاما آلومینا، دستگاه‌های GC و BET و فناوری نانو جهت ارتقا کیقیت لوله‌های فاضلابی PVC بودند.

در این نمایشگاه جمع بسیاری از مدیران و کارشناسان ارشد فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از جمله معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی از غرفه ستاد توسعه فناوری نانو بازدید نمودند و محصولات و دستاوردهای فناوری نانو در حوزه نفت به ایشان معرفی شد.

به منظور تبادل اطلاعات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین جلساتی تشکیل گردید و در ذیل این جلسات بر همکاری واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی نفتی و ستاد نانو به منظور بهره‌مندی از دستاوردها و محصولات فرآوری شده نانویی تاکید شد.
 
مهمترین دستاورد این نمایشگاه را می‌توان آشناسازی صنعت نفت با دستاوردها و توانمندی‌های داخلی حوزه نانو در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بومی‌سازی صنعت و استفاده از محصولات داخلی در صنایع دانست.