حمایت دانشگاه افسری امام علی (ع) از برگزاری پنجمین مسابقه ملی نانو

دانشگاه افسری امام علی (ع) با هدف ترویج فناوری نانو در بین دانشجویان و همچنین فرهنگ سازی گفتمان و شناسایی دانشجویان مستعد و برتر در حوزه فناوری نانو، از برگزاری پنجمین مسابقه فناوری نانو حمایت می‌کند.

امیر سرتیپ دکتر محمدرضا فولادی، فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) با تأکید بر اینکه پیشگامی در علم و فناوری از ملزومات دستیابی به اقتدار است، افزود: دانشگاه ما به دنبال اجرای فرمایشات و نظرات مقام معظم رهبری بوده است. فناوری نانو نیز از جمله مواردی است که مورد توجه ویژه رهبری قرار دارد و ایشان تأکیدات بسیاری در این خصوص دارند. دانشگاه امام علی(ع) نیز با هدف دست یابی به اقتدار علمی و توانمندی در حوزه نانو اقداماتی همچون انجام پژوهشهایی در زمینه کاربردهای نانوذرات، نانو پوششهای آنتی باکتریال و غیره داشته است.
وی ادامه داد: دانشگاه امام علی(ع) جهت تربیت و شناسایی دانشجویان مستعد در حوزه نانو و بهرهمندی از این سرمایه ها در راستای پیشرفت صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی به موضوع فناوری نانو و همچنین حمایت از مسابقه ملی فناوری نانو که یکی از زمینه های شناسایی استعدادها می تواند باشد، ورود کرده است.
به گفته ایشان، حمایت اصلی این دانشگاه از برگزیدگان این مسابقه، معرفی و بهرمندی از توانمندی های ایشان و در مجموع اتصال ایده به محصول است. در این راستا حمایت های مادی و معنوی لازم از برگزیدگان خواهد شد.
گفتنی است، در راستای آماده سازی هرچه بیشتر داوطلبان این دانشگاه جهت حضور با توانایی علمی بیشتر در پنجمین مسابقه ملی نانو، هفت کارگاه آموزشی و چند سمینار تخصصی برگزار شده است.
از دیگر اقداماتی که جهت ترویج فناوری نانو در این دانشگاه انجام گرفته است می توان به تشکیل انجمن نانوفناوری دفاعی و همچنین تجهیز آزمایشگاه های نانو فناوری این دانشگاه اشاره داشت.
لازم به ذکر است، دو واحد درسی با عنوان «آشنایی با فناوری نانو» که از مصوبات واحدهای آموزشی دانشجویان این دانشگاه است، برای نخستین بار به دانشجویان رشته های مختلف مقطع کارشناسی تدریس میشود.
قابل توجه است، پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو با شرکت ۶۳۲۰ داوطلب، ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه در ۳۸ شهر در ۲۳ استان کشور برگزار میشود.