لایه‌نازک هوشمند برای کنترل گرمای عبوری از شیشه‌ها

شرکت هانیتا کوتینگ (Hanita Coatings) لایه‌نازک هوشمندی به بازار عرضه کرده است که می‌تواند مقدار گرمای عبوری از شیشه‌ را کنترل کند. برای ساخت این لایه نازک از نانوذرات استفاده شده است. این محصول ظاهر شیشه را تغییر نمی‌دهد.

شرکت هانیتا کوتینگ (Hanita Coatings) یکی از تولیدکنندگان لایه‌های نازک خورشیدی است. این شرکت اخیراً محصولی سه لایه‌ای به بازار عرضه کرده است که می‌تواند عبور گرما از پنجره را کنترل کند در حالی که ظاهر طبیعی شیشه تغییری نمی‌کند. این محصول به صورت انتخابی، نور را عبور داده و انعکاس اندکی دارد در حالی که عبور گرما به صورت کنترل شده انجام می‌شود. این لایه نازک را هم می‌توان در داخل و هم بخش خارجی شیشه نصب کرد.
محصول جدید شرکت هانیتا یک راهکار مناسب برای افزایش کارایی شیشه‌ها بوده که می‌توان مقدار انعکاس، ماتی و عبور گرما را در آن کنترل کرد. با این لایه‌نازک هوشمند مقدار مصرف انرژی کاهش می‌یابد. با توجه به عدم تغییر ظاهر شیشه، می‌توان از این لایه نازک برای نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها استفاده کرد.
در ساخت این لایه‌نازک هوشمند از فیلترهای نوری و نانوذرات استفاده شده است. مقدار این ترکیبات در محصول نهایی قابل کنترل بوده و روی عملکرد و قیمت محصول تأثیرگذار است. لانیت بارزوف، از مدیران شرکت هانیتا، می‌گوید: «ما از این که محصول بسیار ویژه‌ای را به بازار عرضه‌ کرده‌ایم بسیار خوشحال هستیم. ما معتقدیم که این محصول جدید فرصت‌های تازه‌ای برای مشتریان ما ایجاد خواهد کرد، به ویژه مشتریانی که روی پروژه‌های تجاری کار می‌کنند.»
هانیتا کوتینگ در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده و روی ساخت لایه‌های نازک پلی‌استری برای مصارف فناوری بالا کار می‌کند.