انتشار نتایج آزمون بالینی نانوداروی ضد سرطان لنفاوی

شرکت نروژی نوردیک نانووکتور (Nordic Nanovector) قصد دارد تا نتایج آزمون بالینی نانوداروی ضد سرطان لنفاوی خود را در کنفرانس بین‌المللی ۱۳-ICML منتشر کند. این شرکت درصدد است تا این دارو را تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند.

شرکت نوردیک نانووکتور (Nordic Nanovector) در حوزه تجاری‌سازی نانوداروها برای درمان سرطان فعالیت دارد. این شرکت اخیراً فاز اول آزمون بالینی نانودارو BetalutinTM را در کنفرانس بین‌المللی ۱۳-ICML عرضه خواهد کرد. این کنفرانس از ۱۷ تا ۲۰ ژوئن در لوگانو سوئیس برگزار خواهد شد. نتایج این آزمون توسط ارنه کولستاد از دانشگاه اوسلو ارائه و مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. این دارو برای درمان سرطان لنفاوی ساخته شده است.
BetalutinTM داروی مبتنی بر آنتی‌بادی حاوی مقادیر بسیار کم از رادیونوکلئیک لیتیم ۱۷۷ است. اطلاعات اولیه این آزمون در کنفرانس هماتولوژی ۲۰۱۴ ارائه شد.
نوردیک نانووکتور یک شرکت نروژی است که روی داروی BetalutinTM کار می‌کند. این نانودارو اولین دارویی است که در آن از سه بخش آنتی‌بادی، رادیودارو و مواد منعقد کننده استفاده می‌شود.
بازار داروی ضد سرطان لنفاوی تا سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که BetalutinTM بتواند تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود.