اختصاص۳٫۸ میلیون دلار برای کاربرد ‌فناوری‌ نانو در کشاورزی

وزارت کشاورزی آمریکا ۳٫۸ میلیون دلار برای تحقیقاتی در حوزه کاربردهای فناوری‌ نانو در کشاورزی اختصاص داده است. این بودجه باید در شش بخش اولویت‌دار این وزارتخانه سرمایه‌گذاری شود.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد، ۳٫۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از کاربردهای فناوری‌ نانو در بخش مواد غذایی، ایمنی غذا و محافظت از محیط‌زیست انجام خواهد داد. سونی راماسوارمی، از مدیران موسسه ملی کشاورزی و غذای وزارت‌خانه کشاورزی، می‌گوید: «فناوری، مهندسی و علم نانو فرصت‌های زیادی در بخش کشاورزی و غذا ایجاد می‌کند. پیشرفت‌های انجام شده در حوزه فناوری‌ نانو می‌تواند به امنیت مواد غذایی کمک کرده و هزینه مقابله با آفت‌ها و بیماری‌ها را کاهش دهد. فناوری‌ نانو می‌تواند کارایی بخش کشاورزی و دامداری را بهبود داده و ارزش افزوده بیشتری در این زنجیره غذایی ایجاد کند.»
پیش‌از این پروژه‌هایی در دانشگاه کرنل و مؤسسه پلی‌تکنیک رنسلر انجام شده بود که در آن از فناوری‌ نانو برای محافظت از تجهیزات پزشکی و ماشین‌آلات کشاورزی از گزند باکتری‌ها استفاده شده بود. پروژه‌ای نیز در مدرسه پزشکی هاروارد انجام شده است که در آن تحقیقاتی درباره اثربخش بودن روش‌های عاری از مواد شیمیایی که در آن‌ها از فناوری‌ نانو استفاده شده، انجام شده است. این روش‌ها برای غیرفعال کردن میکرواورگانیسم‌های آلاینده سطح میوه‌ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بودجه اختصاص یافته وزارت‌کشاورزی به صورت زیر میان دانشگاه‌ها تقسیم خواهد شد:
The University of Georgia, Athens, Ga., $496,192
University of Iowa, Iowa City, Iowa., $496,180
University of Kentucky Research Foundation, Lexington, Ky., $450,000
University of Massachusetts, Amherst, Mass., $444,200
North Dakota State University, Fargo, N.D., $149,714
Rutgers University, New Brunswick. N.J., $450,000
Pennsylvania State University, University Park, University Park, Pa., $447,788
West Virginia University, Morgantown, W. Va., $496,168
University of Wisconsin-Madison, Madison, Wis., $450,100

هدف از این برنامه حمایتی آن است که چالش‌های محلی، منطقه‌ای و ایالتی در بخش کشاورزی و مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفته و با کمک فناوری‌ نانو راهکارهایی برای آن ارائه شود. شش اولویت اصلی که توسط وزارت‌کشاورزی امریکا تعریف شده باید در تعریف پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد.