تأسیس شرکتی برای تجاری‌سازی دو نانوابزار

دو شرکت سیماتک (SEMATECH) و اگزوژنتیک (Exogenesis) برای تجاری‌سازی دو فناوری مختلف، شرکت تازه‌ای تأسیس می‌کنند. این دو فناوری مربوط به نانوابزارهایی هستند که در ساخت تجهیزات مختلف در صنعت نیمه‌هادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت سیماتک (SEMATECH) و اگزوژنتیک (Exogenesis) همکاری مشترکی برای ایجاد یک ائتلاف راهبردی آغاز کردند تا فناوری پرتو اتمی خنثی شتاب‌یافته (ANAB) و دستگاه پرتو ذرات شتاب‌یافته nAcceltm را تجاری‌سازی کنند.
رون گلدبالت، مدیرعامل سیماتک، می‌گوید: «صنعت ساخت تراشه در دوران پردازش مقیاس اتمی قرار دارد. ANAB می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای تولید ادوات نیمه‌هادی ایجاد کند.»
این دو شرکت قصد دارند تا شرکت جدیدی تأسیس کرده و با این کار فناوری ANAB را به بازار صنعت نیمه‌هادی عرضه کنند. این دو شرکت ابتدا روی تولید IC کار می‌کردند اما در حال حاضر در بخش نانوالکترونیک فعالیت دارند؛ این کار به تأسیس شرکت‌های دیگر ختم خواهد شد.
فناوری ANAB منحصر به فرد بوده و به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. این فناوری امکان کنترل با دقت نانومتری را برای کاربر فراهم می‌کند. ریچارد اسورلوگا، مدیرعامل اگزوژنتیک، می‌گوید: «هیچ فناوری دیگری وجود ندارد که عملکردی مشابه ANAB داشته باشد.»
ANAB در حال حاضر برای کنترل خواص دارویی در بخش زیست‌پزشکی استفاده می‌شود. با این کار می‌توان ادوات پزشکی قابل کاشت در بدن را با کارایی بالاتر و ایمنی بیشتر تولید کرد. از ANAB می‌توان در تولید محصولات مختلف حاوی شیشه، مواد پلیمری، نیمه‌هادی، آلی و فلزات استفاده کرد.
اد بارث، از مدیران تحقیق و توسعه شرکت سیماتک، می‌گوید: «سیماتک و اگزوژنتیک از سال ۲۰۱۳ با هم کار می‌کنند. این همکاری مشترک موجب بهبود عملکرد فناوری ANAB شده است.»
سیماتک در شهر آلبانی در ایالت نیوجرسی واقع است و در حوزه ادوات و تجهیزات نیمه‌هادی فعالیت دارد. این شرکت با مؤسسه پلی‌تکنیک سانی همکاری دارد؛ این همکاری در بخش تحقیق و توسعه در حوزه نانوالکترونیک، انرژی و مواد پیشرفته است.
اگزوژنتیک نیز در ایالت ماساچوست، در حوزه فناوری‌های پردازش پرتو ذره‌ای شتاب‌یافته فعالیت دارد.