جایزه بین‌المللی جدید در حوزه فناوری‌ نانو

جایزه کَبیلِر از افرادی قدردانی خواهد کرد که بیشترین همکاری را در حوزه فناوری‌ نانو و کاربردهای آن در زمینه پزشکی و زیست‌فناوری دارند.

مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانوی (IIN) دانشگاه نورث‌وسترن در آمریکا به تازگی جایزه ۲۵۰ هزار دلاری جدیدی با عنوان جایزه کَبیلِر در علوم نانو و نانوپزشکی (Kabiller Prize in Nanoscience and Nanomedicine) و جایزه ۱۰ هزار دلاری محقق جوان در علوم‌ نانو و نانوپزشکی (Kabiller Young Investigator Award in Nanoscience and Nanomedicine) را ارائه کرده است. جوایز بین‌المللی کَبیلر در سپتامبر ۲۰۱۵ به افراد برگزیده اهدا خواهد شد و بعد از آن نیز هرساله ادامه خواهد یافت. در سال جاری میلادی آخرین مهلت ثبت نام برای جایزه کَبیلر و جایزه محقق جوان، ۲۲ ژوئن (۱ تیر ماه ۱۳۹۴) است.
جایزه کَبیلر از افرادی قدردانی خواهد کرد که بیشترین همکاری را در حوزه فناوری‌ نانو و کاربردهای آن در زمینه پزشکی و زیست‌فناوری دارند. جایزه محقق جوان نیز به محققان جوانی تعلق می‌گیرد که دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های مشابه داشته و این دستاوردها دارای اثرات گسترده‌ای بر این حوزه‌‌ها بوده‌اند.
مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانوی دانشگاه نورث‌وسترن از پیشگامان جهانی فناوری‌ نانو در حوزه‌های نانوپزشکی است. به گفته دوید کَبیلر، مدیر کمیته اجرایی IIN، « مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانوی دانشگاه نورث‌وسترن کانون تعالی حوزه فناوری‌ نانو است». کَبیلر، بنیانگذار شرکت AQR Capital Management، و کارآفرینی است که متعهد به حمایت از تحقیق و فناوری است. وی از حامیان فعال حوزه بین رشته‌ای فناوری‌ نانو محسوب می‌شود.
ثبت‌نام کنندگان برای جایزه کَبیلر و جایزه محقق جوان کَبیلر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و وبرندگان آن توسط کمیته انتخاب، که توسط گروهی از کارشناسان مطرح دنیا در حوزه فناوری‌ نانو و کاربردهای آن در حوزه‌های پزشکی و زیست‌فناوری تشکیل می‌شوند، انتخاب می‌گردند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند.
http://www.iinano.org/kabiller-prize-nanomedicine