استفاده از تایرهای گرافنی در مسابقه دوچرخه‌سواری حرفه‌ای

شرکت ویتوریا کورانو (Vittoria Qurano) تایرهایی مبتنی بر گرافن به بازار عرضه کرده است. این تایرها استحکام بالاتری داشته و در برابر پنچر شدن مقاوت بالایی دارند. از این تایرها در مسابقات دوچرخه‌سواری Giro d’Italia ایتالیا استفاده شده است.

شرکت ویتوریا کورانو (Vittoria Qurano) اولین تایرهای حاوی گرافن را به بازار عرضه کرد. این شرکت ایتالیایی تایرهای خود را در سه اندازه مختلف، ۴۶، ۶۰ و ۸۴ میلیمتر، تولید کرده است. در ساخت این تایرها از نانوپلاکت‌های گرافنی استفاده شده است. گرافن‌های مورد استفاده در این تایرها توسط شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) تولید می‌شود. ویتوریا طی سال‌های اخیر به سرعت از یک شرکت تولیدکننده سنتی به یک شرکت فناور فعال در بخش فناوری بالا تبدیل شده است. گرافن‌های مورد استفاده در این محصول موجب افزایش استحکام، انعطاف‌پذیری و سختی تایرها می‌شود.
گرافن‌های مورد استفاده در این تایرها موجب پخش شدن گرما ( کاهش ۱۵ تا ۳۰ درجه دما در تایر) می‌شود که این عامل در شیب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین سختی تایر بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد که این موضوع موجب کاهش نرخ پنچر شدن تایر می‌شود. وزن یک جفت تایر ۱۲۵۰ گرم بوده و محدوده قیمت آن بین ۱۴۵۰ تا ۱۸۵۰ یورو است.
شرکت‌های موزر و فاندریست از این تایرهای جدید در مسابقات دوچرخه سواری حرفه‌ای Giro d’Italia استفاده کردند. فابین کانسلارا دوچرخه سوار ایتالیایی به دلیل مقاومت بالای این تایرها در برابر پنچر شدن از این تایرها استفاده خواهد کرد.
شرکت ویتوریا در سپتامبر ۲۰۱۵ تایرهای لوله‌ای مبتنی بر گرافن را تجاری‌سازی خواهد کرد. تایرهای لوله‌ای فاقد تیوب بوده و برای استفاده در نواحی ناهموار مناسب است. این تایرها کمتر در معرض پنچر شدن قرار می‌گیرند. سرعت حرکت دوچرخه با تایرهای گرافنی به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. برای این که دوچرخه با تایر نرمال بتواند با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند گشتاور ۲۳ تا ۲۹ نیوتن متر لازم است در حالی که در این تایرهای گرافنی با ۱۶٫۸ نیوتن متر می‌توان به همین سرعت رسید.