عرضه تلویزیون‌های منحنی‌شکل مبتنی بر نقاط کوانتومی

شرکت چینی تی‌سی‌ال (TCL) سازنده تلویزیون، تلویزیون‌های منحنی‌شکل مبتنی بر نقاط کوانتومی (مدل H8800S-CUD) خود را به بازار عرضه کرد. در این تلویزیون‌ها، ترکیبی از فناوری‌های نمایشگر منحنی‌شکل و نمایشگر نقاط کوانتومی استفاده شده است. این شرکت انتظار دارد با

در این تلویزیون‌های منحنی‌شکل برای رسیدن به یک پوشش رنگی غیرموازی ۱۱۰ درصدی NTSC برای تلویزیون‌های منحنی‌شکل، مواد تقویت رنگ نقاط کوانتومی با یک نمایشگر منحنی‌شکل تطبیق داده شدند. در مدل H8800S-CUD، هسته فناوری فیلم تقویت نقطه کوانتومی در یک فیلم تقویت نقطه کوانتومی – یک جزء نوری دقیق حاوی نقاط کوانتومی – قرار داده شد که منجر به مشخصات عالی می‌شود. این مدل‌های پشت‌نور LED مرسوم را اجرا کرده و مشتری‌های نهایی را بهتر جلب می‌کند. همچنین این مدل در طراحی صنعتی یک تحول ایجاد کرده و یک نمایشگر منحنی‌شکل با بزرگترین انحناء تاکنون را نشان می‌دهد.
H8800SCUD می‌تواند سرگرمی‌های عمومی را به خوبی نمایش دهد. سرگرمی‌هایی از قبیل آخرین فیلم‌های سینمایی، ویدئوها و بازی‌های عمومی با این مدل قابل پخش هستند.
صنعت نمایشگر پنل عمومی برای سال‌ها است که در انحصار سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی است. شرکت‌های چینی عبارتند از تی‌سی‌ال، هیسنس، اسکای‌ورث، کونکا و چانگ هانگ، شرکت‌های ژاپنی عبارتند از شارپ و سونی و شرکت‌های کره‌ای عبارتند از سامسونگ و ال‌جی. کارشناسان این صنعت باور دارند که ورود این تلویزیون‌های منحنی‌شکل مبتنی بر نقاط کوانتومی جایگاه چین را بسیار بهبود خواهد داد.