توزیع برق ذخیره شده در ابرخازن گرافنی در شبکه مصرف خانگی

شرکت سان والت انرژی با امضاء تفاهم‌نامه همکاری قصد دارد برق تولید شده توسط ادوات خورشیدی شرکت ادیسون پاور را با استفاده از ابرخازن گرافنی خود به ایالت آلبرتا در کانادا توزیع کند.

سان والت انرژی (SUNVAULT ENERGY) اعلام کرد، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ادیسون پاور (Edison Power Company) برای فروش انرژی به امضاء رسانده است. قرار است بازار آلبرتا اولین بازار برای فروش باشد و سپس بازارهای دیگری نیز به این لیست اضافه شود.
گری موناگان، از مدیران سان‌والت، می‌گوید: «ادیسون شرکت خوشنامی در آمریکای شمالی است. با معرفی ادیسون پاور به بازار آلبرتا در واقع فرآیند معرفی فناوری ذخیره‌سازی ابرخازن گرافنی به این بازار انجام خواهد شد. این ابرخازن برای پایداری شبکه برق انجام خواهد شد.»
سان‌والت از طریق یکی از شرکت‌های تابعه خود اقدام به فروش برق می‌کند. این شرکت همکاری نزدیکی با ادیسون دارد تا برنامه خرده‌فروشی انرژی را اجرا کند. در این مسیر، سان‌والت از راهبردی منحصر به فرد استفاده می‌کند تا مصرف‌کنندگان در آلبرتا از این راهبرد استفاده برده و هیچ یک از رقبا قادر به رقابت با این شرکت نباشند.
به اعتقاد مدیرعامل سان والت، ترکیب انرژی سبز و پاک با ابرخازن گرافنی برای اولین بار در آلبرتا اجرا می‌شود که این فرصت را برای نواحی دیگر برای بهره‌گیری از این فناوری ایجاد می‌کند. هزینه این فناوری اندکی بیشتر از فناوری‌های دیگر است اما حسن آن در پاک بودن است.
سان‌والت از فناوری جدید خود استفاده کرده تا انرژی تولید شده توسط ادیسون پاور را به مصرف‌کنندگان ایالت آلبرتا برساند. ادوات خورشیدی و فناوری ابرخازن گرافنی موجب شده تا مصرف‌کنندگان خانگی دیگر نیاز به شبکه برق رسانی نداشته باشند. در این فناوری از کربن استفاده شده و برخلاف باتری‌های لیتیمی یا کادمیمی خطری برای محیط زیست نداشته و قابل نصب در منزل است.
این سیستم جدید به سرعت شارژ شده و می‌تواند تأثیر به سزایی روی صنعت خودرو برقی و شبکه‌های برق رسانی داشته باشد. خودروهای برقی با استفاده از این فناوری در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌‌شوند.