استفاده از نانوپوشش ضد آب در تلفن همراه هواوی

تلفن هوشمند جدید شرکت هواوی با نام P8 مجهز به نانوپوشش ضدآب به بازار عرضه شد. این نانوپوشش با استفاده از فناوری پلاسمای پالسی روی سطح این تلفن قرار داده شده است. فناوری نانوپوشش مورد استفاده این تلفن در اختیار شرکت انگلیسی P2i است.

شرکت چینی هواوی (Huawei) اخیرا تلفن همراه جدید خود را نام P8 و P8 Max به بازار عرضه کرده است. این پرچمدار جدید هواوی با ویژگی‌های جدید خود چشم به تسخیر بازار دوخته است.
یکی از ویژگی‌های این تلفن همراه هوشمند، فناوری P2i است که این محصول را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند. P2i یک نانوپوشش ضد آب بوده موجب افزایش مقاومت این تلفن هوشمند می‌شود. با استفاده از این نانوپوشش، این پرچمدار می‌تواند در برابر ریختن سیالات، خوردگی و برخوردهای روزمره در امان باشد. با این نانوپوشش، عمر P8 به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
P2i فناوری جدیدی است که با استفاده از پلاسمای پالسی، نانوپوشش را روی سطح قطعات الکترونیکی قرار می‌دهد. این فناوری که به صورت پتنتی به ثبت رسیده است موجب تشکیل یک لایه آب‌گریز روی سطح شده و سیالات را از سطح مدارات الکترونیکی دور می‌کند.
این فناوری مدتی است که تجاری‌سازی شده و نه تنها در صنعت الکترونیک بلکه در ۵ حوزه دیگر نیز به کار گرفته شده است. P2i نام شرکتی است که در سال ۲۰۰۴ برای تجاری‌سازی این فناوری تاسیس شد. این فناوری اولین بار توسط آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی دولت بریتانیا ارائه شد و سپس در اختیار شرکت P2i قرار گرفت.
P2i از معدود شرکت‌هایی است که امکان تولید انبوه نانوپوشش‌های ضدآب را فراهم کرده است و طی سال گذشته، حجم تولید این شرکت سه برابر افزایش یافته است. این فناوری در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دفتر مرکزی شرکت P2i درانگلستان بوده، دفتر فناوری آن در آمریکا و مرکز کاربرد آن در کشور چین قرار دارد.