پیشرفت فناوری در زمینه کالیبراسیون طیفی

شرکت FireflyScia، به موفقیت چشمگیری در صنعت کالیبراسیون اسپکتروفتومتر دست یافته است. این فناوری جدید به طور کامل تمام مشکلات گذشته‌‌ی محققان در هنگام کار با استانداردهای کالیبراسیون را برطرف می‌کند.

شرکت FireflyScia، به موفقیت چشمگیری در صنعت کالیبراسیون اسپکتروفتومتر دست یافته است. این فناوری جدید به طور کامل تمام مشکلات گذشته‌‌ی محققان در هنگام کار با استانداردهای کالیبراسیون را برطرف می‌کند.

حدود سه دهه است که دانشمندان در زمینه کالیبراسیون مجدد، مشکلات فراوانی دارند. این مشکلات شامل مرجوع کردن استانداردها به تولید کننده، انتظار دو ماهه برای کالیبراسیون مجدد و هزینه‌های ناشی از این خدمات است. این فرایند برای کالیبراسیون مجدد، هنوز هم دغدغه‌ی بسیاری از محققان است. اما خوشبختانه، با فناوری جدید، این مشکلات در حال برطرف شدن است.

مهندسان همواره در پی یک راه حل بلند مدت برای این مشکل بوده‌اند. چیزی که آنها کشف کردند این است که پوشش خاصی روی بسترهای شیشه‌ای اعمال شود که برای همیشه خواص کالیبراسیون آنها را حفظ می‌کند. آنها این نوآوری را فناوری نانو رسوب نامیدند و از این پس مردم می‌توانند استانداردهای کالیبراسیون NIST  را که هرگز نیاز به کالیبراسیون مجدد ندارد را خریداری کنند.

شرکت FireflySci  شامل استانداردهایی برای کالیبراسیون فتومتریک و طول موج است. یکی از مهندسان کالیبراسیون در شرکت  FireflySci، پیش بینی کرد که فیلتر FUV-0.5 (فلز بر روی کوارتز) شرایط کار را برای بسیاری از آزمایشگاه‌ها تغییر خواهد داد.

فیلتر  FUV-0.5  محدوده انتقال گسترده ۲۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر را در بر می‌گیرد. فناوری کالیبراسیونNIST ، هم UV و هم محدوده‌ی نور مریی را پوشش می‌دهد، و احتیاج به کالیبراسیون مجدد ندارد.

FireflySci  مفتخر است که تنها شرکت در جهان برای ارائه این فناوری به مشتریان خود است. علاوه بر عدم نیاز به کالیبراسیون مجدد، FireflySci  تمام استانداردهای کالیبراسیون خود را با گارانتی مادام العمر ارائه می‌دهد.

منتقدان بسیاری بر روی این فناوری جدید وجود دارند از جمله شرکت‌های قدیمی کالیبراسیون اسپکتروفتومتر. این شرکت‌ها سودهای کلانی از کالیبراسیون مجدد سالیانه به دست می‌آوردند اما در حال حاضر این سودها در حال متوقف شدن است. برای جلوگیری از ایجاد شک و شبه در مورد این فناوری، برنامه‌ای با NRC کانادا در حال اجراست. از سال ۲۰۰۷ تا کنون، این شرکت مجموعه‌ای از  استانداردها را در NRC کانادا جمع آوری و متناوبا اسکن می‌کند. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد این داده‌ها در طی ۷ سال هیچ تغییری نداشته‌اند.

این شرکت همچنین دو هفته آموزش رایگان برای هر کالیبراسیون استاندارد اسپکتروفتومتر ارائه می‌دهد. این آزمایش کاملا رایگان است و FFS حتی هزینه‌های حمل و نقل را نیز می‌پردازد.

بنیانگذاران FFS، به تمام آزمایشگاه‌ها جهت ارتقاء استانداردهای کالیبراسیون کمک خواهند کرد تا آزمایشگاه‌ها بتوانند در وقت و هزینه‌هایشان صرفه جویی کنند.