اعطا جایزه به نانوفیلتری با قابلیت حذف ۹۹٫۹۹۹۹ درصد باکتری‌ها

لیکوئیدیتی (Liquidity) برای نانوفیلتر تولید خود موفق به دریافت جایزه رقابت TechCrunch Disrupt Battlefield شد. این نانوفیلتر که در آن از نانوالیاف استفاده شده می‌تواند ۹۹٫۹۹۹۹ درصد باکتری‌ها را فیلتر کند.

لیکوئیدیتی (Liquidity)، یکی از شرکت‌های نوپا در سیلیکون ولی، اعلام کرد که موفق به دریافت رتبه اول مسابقه‌ای موسوم به TechCrunch Disrupt Battlefield شده است. این جایزه ۵۰ هزار دلاری به دلیل فیلتر حاوی نانوالیاف این شرکت به لیکوئیدیتی تعلق می‌گیرد. این مسابقه هر ساله به معرفی شرکت های دارای فناوری جدید و نوظهور در حوزه تلفن‌همراه، وب و فناوری تولید اعطا می‌شود.
ویکتور وانگ مدیرعامل شرکت لیکوئیدیتی می‌گوید: «ما از این که برنده این رقابت شده‌ایم بسیار خرسند هستیم. بدون همکاری و خلاقیت تیم تحقیقات لیکوئیدیتی، ما هرگز قادر به ارائه این فناوری نبودیم. این فناوری راهکاری برای حل مشکل آب آشامیدنی در سراسر جهان است. من از صمیم قلب از برگزار کنندگان این رقابت برای ایجاد این فرصت برای لیکوئیدیتی سپاسگذارم.»
از میان صدها شرکت‌کننده در این رقابت، لیکوئیدیتی به همراه ۲۴ شرکت دیگر برای ارائه فناوری خود به این رقابت فراخوانده شد. این فناوری در معرض دید میلیون‌ها نفر که به صورت آنلاین نظاره‌گر این رقابت بودند عرضه شد. این شرکت همچنین در مقابل هیئت داوران، فناوری نانوفیلتر خود را ارائه داد. ۷ شرکت برای فینال انتخاب شدند که در نهایت لیکوئیدیتی به عنوان برنده این رقابت معرفی شد.
نانوفیلتر شرکت لیکوئیدیتی می‌تواند ۹۹٫۹۹۹۹ درصد باکتری‌های موجود در آب را فیلتر کند. بنابراین آب تولید شده توسط این فیلتر، عاری از میکرواورگانیسم، بدون بو و فاقد مواد شیمیایی است. با نصب این فیلتر روی یک بطری می‌توان آب‌های روان جویبارها را تصفیه کرد. لازم به ذکر است که آب باید عاری از نمک باشد.
فناوری مورد استفاده در این فیلتر، ماحصل ۱۵ سال تحقیق و توسعه در دانشگاه استونی بروک و شرکت لیکوئیدیتی است. نانوالیاف موجود در این فیلتر با استفاده از فرآیند الکترویسندگی ایجاد شده است.
لیکوئیدیتی یکی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده فیلتر آب در جهان است که محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کند.