رهاسازی فاکتورهای رشد روی پوست با نانوکپسول

شرکت نیوجین اینترنشنال موفق به ارائه فناوری رهاسازی محلول حاوی فاکتورهای رشد روی پوست شده است که قرار است این فناوری برای ساخت کرم استفاده شود. این شرکت در حال ثبت پتنت این فناوری است.

نیوجین اینترنشنال (NuGene International) تولید کننده محصولات ضد پیری پوست و شاداب کننده مو، اخیرا فایل‌های مربوط به پتنت فناوری جدید خود را پر کرده است. این فناوری بانداژی است که در آن از محیط کشت سلول‌های بنیادی (HADSCC) استفاده شده است. این محلول به صورت‌های مختلف نظیر نانوکپسول خشک شده روی باند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
علی خوارزمی مدیرعامل نیوجین می‌گوید: « این پیشرفت‌های اخیر ما را در رسیدن به اهداف خود که توسعه محصولات استاندارد برای ترمیم زخم‌ها است، یاری می‌کند. محققان ما به صورت مستمر روی توسعه این فناوری جدید کار می‌کنند. در این فناوری از محیط کشت سلول‌های بنیادی انسان و نانوکپسوله کردن استفاده شده است.»
سلول‌های بنیادی انسان، سلول‌های اختصاصی نشده است که در بافت‌های چربی یافت می‌شود . این سلول‌ها می‌توانند به گونه‌ای توسعه یابند که جایگزین سلول‌های مرده شده و بافت مورد نظر را ایجاد کنند. این شرکت یک فرآیند جدید بدست آورده که با استفاده از آن سلول‌های بنیادی انسان از بافت چربی استخراج شده و از آن به عنوان اجزاء اصلی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت موفق شده است با ترکیب زیست‌شناسی سلولی و علوم سلولی فاکتورهای رشد زیستی را به تولید انبوه برساند.
یکی از چالش‌های صنعت تولید کرم‌های پوستی، رهاسازی مواد فعال روی پوست است. نیوجین برای حل این مشکل از فناوری نانوکپسوله کردن استفاده کرده است. با قرار دادند فاکتورهای رشد درون نانوکپسول‌ها می‌توان این مواد را با موفقیت روی پوست رهاسازی کرد.
این روش برای رهاسازی زیست‌مولکول‌های مختلف روی سلول‌های پوست قابل استفاده است. این شرکت در حال ثبت پتنت این فناوری است. نیوجین پیش از این خبر تشکیل شرکتی را داده بود که روی توسعه روش درمانی مبتنی بر سلول‌های بنیادی کار خواهد کرد تا نیازمندی‌های اداره دارو و غذای آمریکا را تامین کند.