افزایش کارایی تولید موادشیمیایی با نانوکاتالیست‌ها

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوکاتالیست در جهان با شرکت کاسل که تولیدکننده مواد شیمیایی نظیر اوره و آمونیاک است، توافق‌نامه همکاری امضاء کرده است. براساس این توافق‌نامه فرآیندهای تولید شرکت کاسل با کمک نانوکاتالیست‌ها بهبود می‌یابد.

کوانتوم اسفیر(QuantumSphere) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های نانوکاتالیستی است که محصولاتی برای صنعت چند میلیارد دلاری صنایع شیمیایی تولید می‌کند. این شرکت اعلام کرد که وارد یک توافق‌نامه توسعه‌ای مشترک چند ساله با شرکت سوئیسی کاسل (Casale) شده است. کاسل یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید اوره، آمونیاک، متانول، نیترات و فسفات است. راکتورهای این شرکت مصرف ۳۸ درصد از آمونیاک جهان را به عهده داشته و ۳۹ درصد از تولید جهانی متانول نیز به عهده این شرکت است.
کاسل و کوانتوم اسفیر توافق‌نامه‌ای برای تولید تجاری آمونیاک، متانول و دیگر محصولات شیمیایی به امضاء رساندند. درآمد این شرکت در سال به چند صد میلیون دلار می‌رسد. کاسل در این قرارداد از پتانسیل‌های کوانتوم اسفیر برای تأمین نانوکاتالیست‌ها مورد نیاز خود استفاده می‌کند تا فرآیند تولید خود را بهبود دهد.
اولین هدف از این توافق‌نامه مشترک، بهینه‌سازی کاتالیست‌های نانومقیاس مورد استفاده در راکتورهای کاسل است. بعد از این فاز، هدف دوم همکاری مشترک برای توزیع محصولات نانوکاتالیست کاسل به همراه راکتورهای این شرکت به مشتریان است.
کلوین مالونی، مدیرعامل کوانتوم اسفیر، می‌گوید: «کاسل یک شریک در سطح جهانی است. ما خوشحالیم که همکاری مشترک با این شرکت داریم تا فناوری نانوکاتالیست‌ آنها را بهینه‌سازی کنیم. ما پیش از این فناوری نانوکاتالیست FeNIX™ خود را برای یکی از شرکت‌های مواد شیمیایی چین به کار بردیم. این محصول حاوی نانوذرات آهن است.»
فدریکو زاردی، از مدیران کاسل، می‌گوید: «ما خیلی خوشحالیم که با شرکت کوانتوم اسفیر کار می‌کنیم. این شرکت در حوزه نانوکاتالیست‌ها پیشرو است.»
این همکاری مشترک براساس توانمندی و فرصت‌های موجود روی نانوکاتالیست شرکت کوانتوم اسفیر و همچنین فناوری‌های پیشرو شرکت کاسل تنظیم شده است.
کوانتوم اسفیر در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و در بخش تولید، توسعه و توزیع کاتالیست‌های مهندسی شده فعالیت دارد. این شرکت محصولاتی برای صنایع شیمیایی تولید می‌کند.