ادغام فناوری نانواسپری با دستگاه کروماتوگرافی

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات کروماتوگرافی اقدام به استفاده از فناوری نانواسپری در دستگاه‌های جدید خود کرده است. فناوری نانواسپری از شرکت نیو‌آبجکتیو (New Objective) گرفته شده است.

اس‌سی‌آی‌ای‌ایکس (SCIEX) یکی از شرکت‌های پیش‌رو در حوزه فناوری‌های آنالیزی است. این شرکت اعلام کرده که همکاری مشترکی با شرکت نیو‌آبجکتیو (New Objective) که در حوزه فناوری نانواسپری فعالیت دارد، آغاز کرده است.
هدف از این همکاری مشترک استفاده از منبع اسپری PicoView 450 در سیستم‌های جدید طیف‌سنجی جرمی شرکت SCIEX است. این منبع یونیزه‌کننده نانواسپری با عملکرد بالا می‌تواند حساسیت کار محققان را در نمونه‌های بسیار دقیق نظیر پروتئین‌ها، افزایش دهد.
منبع یون نانواسپری در حوزه‌هایی نظیر LC-MS که حساسیت بالا نیاز دارد، کاربرد وسیعی داشته و به محققان کمک می‌کند تا امکان انالیز از نمونه‌های بسیار کم نظیر نمونه‌های زیستی را داشته باشند. چالش‌ها در آنالیز کمی و کیفی همیشه وجود داشته و استفاده از سیستم‌های اسپری می‌تواند عملکرد این ادوات را بهبود دهد.
منبع PicoView 450 یک دستگاه نانواسپری انعطا‌ف‌پذیر و قابل کنترل است که به محققان اجازه‌ می‌دهد در زمانی بسیار کم بتوانند آنالیز خود را انجام دهند. راید تونسند، استاد رشته پزشکی دانشگاه واشینگتون، از PicoView 450 استفاده کرده است. او می‌گوید: «ما از این ابزار جدید شرکت نیوآبجکتیو استفاده کردیم. این نانواسپری برای ۲-۳ هفته برای آنالیز در LC-MS مورد استفاده قرار گرفته است. سهولت کاربرد یکی از مزایای این ابزار است.»
آرون هودسون، از مدیران SCIEX، می‌گوید: «همکاری دو شرکت در حوزه طیف‌سنجی و نانواسپری موجب دستاوردهای جدیدی در حوزه تحقیقات علوم زیستی می‌شود. ما خوشحالیم که در این پیشرفت سهمی داشته‌ایم.»
SCIEX در حوزه ساخت ادوات آنالیز آزمایشگاهی فعالیت دارد. این شرکت تجهیزات کروماتوگرافی مایع، طیف‌سنجی و دستگاه‌های الکتروفوریز ستونی تولید می‌کند. هزاران محقق در سراسر جهان از تجهیزات این شرکت استفاده می‌کنند.
نیوآبجکتیو در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده و در بخش ستون‌های تزریق با حساسیت بالا فعالیت دارد. این ادوات برای تجهیزات کروماتوگرافی بسیار مناسب هستند.