حمایت دولت کانادا از SMEهای فعال در بخش نانوپوشش

دولت کانادا ۱٫۵ میلیون دلار روی حمایت شرکت های کارآفرین نوپا برای تولید و تجاری‌سازی نانو و میکروپوشش‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این بودجه برای خرید تجهیزات و ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه این فناوری اختصاص خواهد یافت.

میشله رمپل، وزیر امور خارجه کانادا، اعلام کرد ۱٫۵ میلیون دلار حمایت مالی برای مؤسسه فناوری البرتای شمالی (NAIT) در نظر گرفته شده است. این بودجه برای حمایت از شرکت‌های کارآفرین نوپای کوچک و متوسط (SME)که در حوزه تجاری‌سازی نانو و میکروپوشش‌ها فعالیت می‌کنند اختصاص یافته است.
با این بودجه فدرال، NAIT می‌تواند تجهیزات پوشش‌دهی و پردازش سطح، کمپرسور، ماشین‌های برش و غرفه‌های اسپری خریداری کرده و تجهیزات تهویه‌ای و منبع تغذیه‌ای خود را تقویت کند.
این تجهیزات قرار است در مرکز فناوری‌ نانو nanoCARTS نصب شده و فعالین حوزه‌های مختلف نظیر گاز و مهندسان سطح از این امکانات استفاده کنند.
از سال ۲۰۰۶، دولت فدرال کانادا در مجموع بیش از ۱۳ میلیون دلار روی جنبه‌های مختلف اکوسیستم نوآوری نظیر تحقیقات پیشرفته، زیرساخت‌ تحقیقات، توسعه استعداد و نوآوری کسب و کار سرمایه‌گذاری کرده است.
NAIT با استفاده از پتانسیل‌های مرکز nanoCARTS شرایط را برای تولید نمونه‌های اولیه محصولات، بهبود محصولات، آزمایش و خدمات تعیین مشخصات در حوزه میکرو و نانوفناوری فراهم می‌کند.
این امکانات جدید برای استفاده SMEs است تا کسب و کار خود را گسترش دهد. NAIT در زمینه تولید نمونه اولیه، آزمایش مواد، ساخت، آموزش و طراحی مکانیکی تخصص دارد و با استفاده از این توانمندی‌ها به دنبال تجاری سازی محصولات جدید است.