دریافت حمایت مالی برای تجاری‌سازی فناوری نانوغشاء

شرکت دایس آنالیتیک موفق به دریافت حمایت مالی از وزارت انرژی آمریکا برای تجاری‌سازی نانوغشاء ویژه‌ای برای سیستم‌های تهویه دریافت کرده است. این فناوری می‌تواند انتشار گاز دی‌اکسید کربن را ۹۰ درصد کاهش دهد. همچنین انتشار گاز فلورکربن در صورت استفاده از این

دایس آنالیتیک (Dais Analytic Corporation) یکی از شرکت‌های تجاری‌سازی فناوری نانو است که فناوری‌های صنعتی خود را به شرکت‌های مختلفی در بازار انرژی و آب عرضه می‌کند. دایس اخیراً اعلام کرده است که موفق به دریافت ۱٫۲ میلیون دلار حمایت مالی از وزارت انرژی آمریکا شده است. این حمایت مالی برای تجاری‌سازی فناوری غشاء مورد استفاده در سیستم‌های تهویه (HVAC) موسوم به NanoAirTM دریافت شده است. این حمایت مالی بخشی از سرمایه‌گذاری ۸ میلیون دلاری است که برای توسعه نسل جدید فناوری‌غشاء HVAC اختصاص یافته است.
دایس برای مذاکره جهت استفاده از این حمایت مالی فراخوانده شده و در نهایت پروپوزال مربوط به اسپانسر تسلیم شد. این حمایت مالی از سوی اداره فناوری ساختمان وزارت انرژی به این شرکت اعطا شده است. براساس گزارش‌ها، وزارت انرژی امریکا، HVAC در ۳۰ درصد از سیستم‌های مورد استفاده در آمریکا به کار گرفته می‌شود. این فناوری رتبه نخست استفاده در ساختمان‌ها را به خود اختصاص داده است. نیاز روزافزونی به فناوری‌های خلاقانه جدید وجود دارد که زیست‌سازگار بوده و هزینه آن‌ها پایین باشد. در این فناوری از غشاء نانوساختار پلیمری استفاده شده است. با این فناوری می‌توان مولکول‌های آب را به گونه‌ای مدیریت کرد که کارایی انرژی، افزایش یافته و نیاز به استفاده از ترکیبات فلوروکربن نباشد. آزمایشگاه ملی اوک‌ریج عملکرد این فناوری آزمایش کرده تا به عنوان یک بازرس بی‌طرف ادعای این شرکت را ارزیابی کند.
یکی از مزیت‌های این فناوری آن است که مقدار نشر گاز دی‌اکسید کربن ۹۰ درصد کاهش یافته و انتشار گاز فلورکربن کاملاً حذف می‌شود. این دو، از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی در جهان هستند که این فناوری به کمک رفع این مشکل می‌آید.