سرمایه‌گذاری ۳۱٫۵ میلیون دلاری روی حافظه‌های مبتنی بر نانولوله

نانترو (Nantero) که به عنوان سازنده حافظه‌های مبتنی بر نانولوله شهرت دارد، اخیراً موفق به جلب سرمایه ۳۱٫۵ میلیون دلاری برای فناوری حافظه NRAM خود شده است. این حافظه می‌تواند جایگزین حافظه‌های فلش موجود در بازار شود.

نانترو (Nantero) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه الکترونیک مبتنی بر نانولوله‌، اعلام کرد که موفق به جلب حمایت مالی ۳۱٫۵ میلیون دلاری از چند سرمایه‌گذار قبلی و سرمایه‌گذاران جدید شده است. این سرمایه‌گذاری در راستای موفقیت چشمگیر این شرکت در ارائه فناوری حافظه سریع با دانسیته بالا موسوم به NRAM® انجام شده است. این فناوری می‌تواند نیاز بازار را پاسخ‌داده و قابلیت‌های جدیدی به محصولات الکترونیکی اضافه کند.
این حافظه جدید در حال حاضر در چند خط تولید مختلف در حال تولید انبوه بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند ظرفیت بالایی داشته و نسبت به محصولات رایج در بازار، مصرف کم و سرعت و دوام بالاتری داشته باشد.
این شرکت قصد دارد تا با استفاده از این سرمایه‌گذاری جدید، فناوری NRAM را سرعت بخشد و از آن به عنوان نسل جدید حافظه‌های بازار استفاده کرده و آن را جایگزین فلش و DRAM موجود در بازار کند.
گریگ اشمرگل، مدیرعامل نانترو، می‌گوید: «با این فناوری جدید می‌توان نسل جدیدی از حافظه‌های بسیار سریع را به بازار عرضه کرد. فناوری ما توسط چند شرکت بزرگ تولیدکننده در جهان در حال توسعه بوده و چند همکار برای کار روی این فناوری داریم. ما خوشحالیم که فاز جدیدی از تجاری‌سازی را آغاز کرده‌ و این فناوری را به تولید انبوه رسانده‌ایم. این فناوری می‌تواند صنعت الکترونیک را تغییر دهد.
نانترو اخیراً دو مشاور جدید برای پیشبرد اهداف خود استخدام کرده است. استفان لی، از مشاوران جدید این شرکت، می‌گوید: «NRAM پتانسیل تبدیل شدن به حافظه ایده‌آل بازار را دارد، این فناوری از سرعت و علمکرد DRAM برخوردار است و در عین حال قیمت کمتری دارد. این حمایت مالی می‌تواند موفقیت دراز مدت نانترو را تضمین کند.»