سرمایه‌گذاری سامسونگ روی نمایشگرهای مبتنی بر نانوبلور

شرکت نانوسیس (Nanosys) در پی سرمایه‌گذاری از سوی شرکت سامسونگ به دنبال افزایش ظرفیت تولید نمایشگرهای مبتنی بر نانوبلور است.

شرکت نانوسیس (Nanosys) در حوزه ساخت نسل جدید نمایشگرها با استفاده از ترکیبات نانوبلوری است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سامسونگ سرمایه‌گذاری روی نانوسیس انجام داده است. پیش از این، در سال ۲۰۱۰، شرکت نانوسیس سرمایه‌ای دریافت کرده بود که این حمایت مالی جدید می‌تواند برای توسعه ظرفیت تولید این شرکت به کار گرفته شود.
مایکل پاکوس، از مدیران شرکت سامسونگ، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری ما روی نانوسیس در راستای برنامه راهبردی ما در همکاری نزدیک با پیشروان بازار است. نانوسیس یک شرکت پیشرو بوده که کسب و کار جدی در بازار ایجاد کرده است. این شرکت هم از نقطه نظر فنی و هم از دید کسب و کار موفقیت خوبی در تولید محصولات خود داشته است.»
جیسون هارتلو، مدیرعامل نانوسیس، می‌گوید: «طی سال‌های اخیر، ادوات همراه از تبلت گرفته تا نمایشگرها کارایی بالاتری پیدا کرده و مصرف انرژی آن‌ها کاهش یافته است. دلیل این امر استفاده از نانوبلور در این محصولات است. ما خوشحالیم که با شرکتی نظیر سامسونگ در این مسیر همسفر شده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم با این همکاری، نسل جدیدی از نمایشگرها را تولید کنیم. سامسونگ با این سرمایه‌گذاری موقعیت ما را بهبود داده و به ما امکان خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان‌مان را فراهم می‌کند.»
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سامسونگ یک شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر از گروه سامسونگ بوده که شعب مختلف آن در سئول، سیلیکون‌ولی، بوستون، لندن و توکیو است.
نانوسیس نیز در حوزه ساخت نمایشگر با استفاده از نانوبلور فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده و در بازار تبلت، نمایشگر و تلفن همراه فعالیت دارد.