پیش‌بینی بازار نانوپزشکی تا سال ۲۰۲۰

انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی فناوری‌ نانو در بخش سلامت با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۲٫۱ درصد، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۹۶٫۰۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

شرکت گرند ویو ریسرچ (Grand View Research) گزارش جدیدی با عنوان «تجزیه و تحلیل بازار فناوری‌ نانو در بخش سلامت و پیش‌بینی بخش‌های آن تا سال ۲۰۲۲» منتشر کرده است.
براساس این گزارش، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی فناوری‌ نانو در بخش سلامت با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۲٫۱ درصد، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۹۶٫۰۲ میلیارد دلار افزایش یابد. انتظار می‌رود که افزایش حساسیت بیماران به بیماری‌های حادی نظیر قلبی عروقی، عصبی، آنکولوژی و تنفسی به همراه افزایش حجم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه‌ی حوزه‌های جدید، منجر به رشد بازار این بخش در ۶ سال آینده گردد.
افزایش حمایت‌ دولت‌ها و بخش خصوصی از تحقیق و توسعه این بخش، و ورود نقش‌آفرینان جدید به بازار این حوزه به منظور پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا، از دیگر پیش‌ران‌های رشد این بازار محسوب می‌شوند.
طبق گزارش فوق، آمریکای شمالی با داشتن ۳۸ درصد از درآمد جهانی این حوزه، بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای این بخش را در سال ۲۰۱۳ در اختیار داشته است. همچنین بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌ها در تحقیق و توسعه درمان ابداعی سرطان نیز در این منطقه بوده است. انتظار می‌رود که کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام به خاطر بهبود زیرساخت‌های سلامت و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه این بخش، با نرخ رشد ناخالص سالیانه ۱۴ درصد در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، بیشترین نرخ رشد را در این بخش داشته باشند. همچنین بازارهای نوظهوری نظیر چین و هند نیز فرصت‌های بکر بازار را در اختیار داشته و انتظار می‌رود که در آینده منجر به رشد بازار این بخش شوند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. www.grandviewresearch.com