بررسی مدیریت ریسک فناوری‌ نانو

هدف از طراحی این پرسشنامه، جمع‌آوری اطلاعاتی برای حمایت از توسعه فهرست TARMM از طریق بررسی شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت می‌کنند.

پروژه Sustainable Nanotechnologies) SUN) که در چارچوب برنامه هفتم توسعه تحقیقات و فناوری اتحادیه اروپا انجام می‌شود، بر این ایده استوار است که دانش کنونی موجود در زمینه ریسک‌های سلامت و زیست‌محیطی نانومواد، هرگز نمی‌تواند به راهبری تولید نانو کمک نماید و اگر یک رویکرد منسجم برای بررسی چرخه حیات کامل محصول به کار برده شود، از ایجاد هرگونه تعهد و مشکل جلوگیری به عمل می‌آید. SUN به دنبال ارزیابی ریسک‌های موجود در زنجیره عرضه نانومواد مهندسی شده و استفاده از نتایج حاصله در ابزارها و دستورالعمل‌های تولید پایدار نانو است.
هدف اصلی SUN، ایجاد سیستم پشتیبانی از تصمیم‌گیری SUN  برای تسهیل تولید ایمن و پایدار فناوری‌ نانو و مدیریت ریسک است. این سیستم، ابزارهای ارزیابی ریسک سلامت انسان و اکولوژی، ارزیابی چرخه حیات، ارزیابی اقتصادی و ارزیابی اثرات اجتماعی را در چارچوب ارزیابی پایدار تسهیل می‌کند.
در حال حاضر تیم این پروژه در حال توسعه فهرست شاخص‌های مدیریت ریسک و گزینه‌های فناوری (TARMM) بوده و به دنبال شرکت‌هایی هستند تا بتوانند به پرسشنامه تحقیق پاسخ دهند.
هدف از طراحی این پرسشنامه، جمع‌آوری اطلاعاتی برای حمایت از توسعه فهرست TARMM از طریق بررسی شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت می‌کنند. افرادی که در شرکت‌ها با شیوه‌های مدیریت ریسک آشنایی دارند، مناسب‌ترین افراد برای پاسخ‌گویی به این سوالات هستند. این پرسشنامه حاوی ۱۲ سوال مربوط به مدیریت ریسک محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو است. مدت زمان لازم برای پاسخ‌گویی به این پرسشنامه حدود ۳۰ دقیقه است.
علاقمندان می‌توانند از طریق نشانی زیر به پرسشنامه مربوطه دسترسی پیدا کنند. http://kwiksurveys.com/s/4zig422mgx9r0i0501287