امضای موافقت‌نامه عرضه گرافن در انگلیس

هایدل و CPI موافقت کرده‌اند تا با همکاری یکدیگر پروژه‌های تحقیق و توسعه بیشتری را به منظور بهره‌برداری بیشتر از راکتور HT60 انجام دهند.

شرکت هایدل که از پیشگامان توسعه گرافن ارتقا یافته و مواد نانوذرات است، با مرکز فرایند و نوآوری (CPI) کشور انگلیس توافق‌نامه عرضه گرافن به امضا رسانده است. CPI یک مرکز نوآوری فناوری در کشور انگلیس و بخشی از تولید با ارزش بالای کاتاپولت (Catapult) است. مرکز فرایند و نوآوری به تازگی متعهد شده است تا برای ساخت مرکز نوآوری کاربردهای گرافن انگلیس، ۱۴ میلیون پوند سرمایه‌گذاری کند. مرکز جدید با اتکا بر قابلیت‌های کنونی موجود در مرکز فرایند و نوآوری ساخته شده و تسهیلات و تخصص لازم برای کمک به شرکت‌های مختلف جهت توسعه، تأیید، نمونه‌سازی و افزایش تولید محصولات و فرایندهای مبتنی بر گرافن خود را ارائه می‌کند.
هایدل به طور موفقیت‌آمیزی در یک فرایند مناقصه‌ی باز و سخت‌گیرانه، مناقصه‌ موافقت عرضه را برنده شده است. در پی این توافق، شرکت هایدل یک راکتور تحقیق و توسعه HT60 استاندارد تحویل خواهد داد و سپس از مرکز فرایند و نوآوری حمایت فنی خواهد کرد.
هایدل پیش‌بینی می‌کند که بتواند مواد مورد نیاز برای انجام تحقیق و توسعه را عرضه کرده تا بتواند نیازهای ویژه مشتریان مرکز فرایند و نوآوری را تأمین نماید. همچنین هایدل و CPI موافقت کرده‌اند تا با همکاری یکدیگر پروژه‌های تحقیق و توسعه بیشتری را به منظور بهره‌برداری بیشتر از راکتور HT60 انجام دهند.