پیش‌بینی بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۰

نیاز به تجهیزات گران‌قیمت و عدم امکان تولید انبوه گرافن، دو مانع اصلی محدود کننده بازار این حوزه محسوب می‌شوند.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارشی با عنوان «بازار جهانی گرافن (نوع محصول، کاربرد، محل جغرافیایی)- اندازه، سهم، روندهای جهانی، وضعیت شرکت‌ها، تقاضا، چشم‌انداز آتی، تجزیه و تحلیل، تحقیقات، گزارش، فرصت‌ها، بخش‌بندی و پیش‌بینی ، ۲۰۲۰-۲۰۱۳» منتشر کرده است.
گرافن که اولین ماده دوبعدی دنیاست، بسیار سبک و محکم است. این ماده ۲۰۰ برابر قوی‌تر از فولاد بوده و بسیار منعطف است. این ماده به خاطر ویژگی‌های شیمیایی– فیزیکی منحصر به فرد، در صنایع مختلفی نظیر انرژی، الکترونیک، کامپوزیت، پوشش‌ها، زیست پزشکی، حسگرها، اتومبیل، هوا فضا و … کاربرد دارد. نیاز به تجهیزات گران‌قیمت و عدم امکان تولید انبوه گرافن، دو مانع اصلی محدود کننده بازار این حوزه محسوب می‌شوند.
به خاطر فرصت‌های موجود در بازار گرافن، کسب و کار گرافن مورد توجه بسیاری از نقش‌آفرینان در نقاط  مختلف جهان قرار گرفته است. شرکت‌های کنونی موجود در بازار نیز راهبردهای کسب و کاری برتری نظیر تولید محصول، همکاری، توافق و مشارکت برای ‌ارتقای تجاری‌سازی این مواد را برگزیده‌اند. شرکت‌های فعال در حوزه گرافن نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده و با بکارگیری دانشمندان کارآمد، در حال تقویت تحقیق و توسعه خود هستند.
در گزارش جدید، بازار جهانی گرافن بر اساس نوع، کاربردها و محل جغرافیایی تقسیم‌بندی شده است. در بازار محصول، بیشترین میزان درآمدهای آن در سال ۲۰۱۳ میلادی محقق شده و انتظار می‌رود این وضعیت در دوره زمانی ۲۰۲۰ -۲۰۱۴ نیز استمرار داشته باشد.
متن کامل این گزارش به قیمت ۴۵۱۵ دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است. http://www.researchandmarkets.com/reports/2911097/global-graphene-market-product-type#pos-1