همکاری مشترک برای توسعه سیستم‌های روشنایی OLED

شرکت پیسکلیجنت تکنولوژیز موفق به دریافت حمایت مالی جدیدی از سوی وزارت انرژی آمریکا برای توسعه سیستم‌های روشنایی مبتنی بر OLED شده است. در این مسیر، شرکت پیسکلیجنت تکنولوژیز از همکاری شرکت او‌ال‌ای‌دی وورکز نیز بهره‌مند خواهد شد.

شرکت پیسکلیجنت تکنولوژیز (Pixelligent Technologies) اعلام کرد فاز دوم جایزه Solid State Lighting را از وزارت انرژی آمریکا دریافت کرده است. این حمایت مالی برای توسعه مواد پیشرفته در بخش روشنایی LED سرمایه‌گذاری خواهد شد. فاز اول این حمایت مالی در سپتامبر ۲۰۱۴ انجام شد.
کرایگ باندس، مدیرعامل پیسکلیجنت تکنولوژیز، می‌گوید: «پیسکلیجنت تکنولوژیز پیشتر ثابت کرده بود که در صنعت روشنایی مبتنی بر OLED پیشتاز است. این موضوع با اختصاص این حمایت مالی وزارت انرژی آمریکا اعتبار بیشتری پیدا کرد.»
گئورگی کوپر، از بنیان‌گذاران پیسکلیجنت تکنولوژیز، می‌گوید: «ما از این که دوباره با شرکت او‌ال‌ای‌دی وورکز (OLED Works) کار می‌کنیم خوشحالیم. هدف از این همکاری بهینه‌سازی مواد مورد استفاده در فناوری OLED است.»
هدف اصلی این پروژه، تداوم توسعه و طراحی سیستم‌های OLED است تا کارایی این سیستم‌های روشنایی ۲۰۰ درصد افزایش یابد. محققان به دنبال بهبود ساختاری در این سیستم‌ها هستند بدون این که اثر منفی روی ولتاژ دستگاه ایجاد شود و کارایی و دمای رنگی زاویه‌ای سیستم روشنایی دستخوش تغییر نامطلوبی شود. مواد ارائه شده باید قابل انطباق با ادوات و سیستم‌های فعلی OLED باشد.
پیسکلیجنت تکنولوژیز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری نانو است که نسل جدیدی از مواد را برای سیستم‌های روشنایی حالت جامد ارائه می‌کند. فناوری PixClear™ Zirconia به راحتی با پلیمرها، سیلیکون، آکریلیک‌ها و اپوکسی‌ها ترکیب می‌شود.