انتشار گزارشی درباره بازار نانوسلولز تا سال ۲۰۱۹

اخیرا گزارشی در حوزه بازار نانوسلولز و روند گسترش این ماده در کشورهای مختلف منتشر شده است. این گزارش روندها، کاربردها و سهم کشورهای مختلف از این بازار را تا سال ۲۰۱۹ بررسی می‌کند.

ریسرچ&مارکت (Research and Markets) اخیرا گزارشی با عنوان Nanocellulose Market by Type, Application, and Geography – Regional Trends & Forecast to 2019 منتشر کرده است که در آن به بررسی بازار نانوسلولز، کاربردها، روندها و پیش‌بینی بازار این حوزه تا سال ۲۰۱۹ پرداخته است.
براساس این گزارش بازار نانوسلوز تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید که رشد ۱۹ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ را تجربه خواهد کرد. این بازار طی سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که به نظر می‌رسد این روند طی سال‌های آتی شدت بیشتری خواهد یافت.
نانوسلولز ماده‌ای منحصر به فرد و طبیعی است که از سلولز موجود در گیاهان، حیوانات و باکتری بدست می‌آید. نانوسلولز از مواد نانوساختار تشکیل شده و به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود: نانوبلورهای سلولزی، نانوفیبریل‌های سلولزی و نانوکامپوزیت‌های سلولزی. نانوسلولز کاربردهای متعددی در صنعت داشته به طوری که می‌توان از آن در بخش بسته‌بندی، کامپوزیت، کاغذ، زیست‌پزشکی، اصلاح کننده رئولوژی، الکترونیک انعطاف‌پذیر و حسگری استفاده کرد.
در این گزارش بازار انواع مختلف نانوسلولزها، نفوذ نانوسلولز در مناطق مختلف و بازار هدف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این گزارش رفتار بازار تولیدکنندگان پیشرو، توسعه‌دهندگان اصلی و راهبردهای پیاده‌سازی شده در این حوزه را تشریح می‌‌کند.
آمریکای‌ شمالی و اروپا مناطق پیشرو در مصرف نانوسلولز هستند. آمریکا بالاترین سهم را در امریکای شمالی داشته در حالی آلمان همین جایگاه را در بازار اروپا دارد. آسیا-اقیانوسیه نیز از نقطه نظر تقاضا رشد قابل توجهی در این بازار دارند.
شرکت‌های فعال در حوزه نانوسلولز روی تحقیق و توسعه برای ایجاد روش‌های جدید و کارا در تولید نانوسلولز متمرکز شده‌اند. همچنین این شرکت‌ها به دنبال همکاری با سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند تا حضور خود را در مناطق مختلف گسترش دهند. در این گزارش چند شرکت مختلف از دانمارک، سوئد، سوئیس و چین مورد بررسی قرار می‌گیرند.