وام ۱۰ میلیون دلاری برای تجاری‌سازی فولاد نانوساختار

یک شرکت سرمایه‌گذاری در کالیفرنیا ۱۰ میلیون دلار حمایت مالی در قالب وام به شرکت نانواستیل (Nanosteel) اختصاص داده است. هدف از این کار کمک به توسعه و تجاری‌سازی آلیاژهای نانوساختار فولادی توسط این شرکت است.

شرکت هورایزون تکنولوژی فایننس (Horizon Technology Finance) در حوزه سرمایه‌گذاری روی فناور‌ی‌های مختلف تخصص دارد. این شرکت بسته‌های حمایت مالی مختلف را در قالب وام‌هایی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه علوم‌زیستی، سلامت، بخش خدمات و صنایع فناوری بالا قرار می‌دهد.
هورایزون تکنولوژی فایننس اخیراً وام ۱۰ میلیون دلاری برای شرکت نانواستیل (Nanosteel) در نظر گرفته است. نانواستیل یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد نانوساختار است.
جرالد میچود، مدیرعامل هورایزون تکنولوژی فایننس، می‌گوید: «ما خوشحالیم که این حمایت مالی از شرکت نانواستیل انجام شد. با این کار روند توسعه و تجاری‌سازی محصولات این شرکت ادامه می‌یابد. نانواستیل فناوری پتنت‌شده‌ای دارد که با استفاده از آن امکان تولید آلیاژ فولادی با خواص مکانیکی منحصر به فرد وجود دارد. از این مواد می‌توان برای تولید قطعات سبک‌تر برای خودروها وچاپ سه بعدی قطعات صنعتی استفاده کرد و در نهایت فرصت سرمایه‌گذاری جدیدی برای تولید محصولات با کیفیت ایجاد کرد.»
دیوید پارتور، مدیرعامل شرکت نانواستیل، می‌گوید: «ما از این همکاری شرکت هورایزون تکنولوژی فایننس استقبال می‌کنیم. این حمایت ده میلیون دلاری می‌تواند به ما کمک کند تا به اهداف تجاری‌سازی خود و تولید محصولاتی با کیفیت بالا برسیم.»
هورایزون تکنولوژی فایننس در ایالت کالیفرنیا مستقر بوده و سهام آن در بورس عرضه می‌شود. نانواستیل نیز یکی از شرکت‌های تولید کننده فولاد حاوی نانوساختار است که آلیاژهای مختلفی برای صنایع خودروسازی تولید می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۲ از آزمایشگاه ملی آیداهو منشعب شده و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پتنت ثبت شده در سراسرجهان دارد.