راه‌اندازی خط تولید پیل‌خورشیدی مبتنی بر فناوری‌نانو

شرکت نانوپک اقدام به تولید پیل‌های خورشیدی مبتنی بر فناوری‌نانو خواهد کرد. این شرکت به زودی خط تولید این محصول را در مالزی راه‌اندازی می‌کند.

نانوپک اینوویشن (Nanopac Innovation Limited) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که سهام آن در بورس فرانکفورت و تالار بورس ملی استرالیا با سمبول NNO داد و ستد می‌شود. این شرکت اخیرا فرصت تازه‌ای برای تولید پیل‌های خورشیدی مبتنی بر فناوری‌نانو ایجاد کرده است. این پیل‌ها با تولید انرژی تجدیدپذیر می‌تواند برای تامین نیاز حوزه‌های مختلف نظیر بیمارستان‌ها، هتل‌ها، رستورهان‌ها و ادوات الکترونیکی خانگی مورد استفاده قرار گیرد.
نانوپک اعلام کرد که به زودی خط تولید برای ساخت مقرون به صرفه پیل‌های خورشیدی مبتنی بر فناوری‌نانو راه‌اندازی شده و محصولات آن وارد بازار می‌شوند. فرآیند تولید توسط یکی از شرکت‌های تابعه نانوپک انجام خواهد شد که تمام منابع ضروری برای این کار را دارد.
این خط تولید در نانوولی مالزی قرار داشته و به صورت کامل توسط دولت مالزی حمایت می‌شود. نانوولی ۱۸ محقق و تولیدکننده تراز اول جهان را برای پروژه‌ NanoTech به گردهم اورده است. پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی جذب این منطقه شود. پروژه نانوولی در سه فاز و به مدت ۵ سال راه‌اندازی و اجرا می‌شود. شرکای راهبردی در این پروژه، موسسه فناوری کالیفرنیا و موسسه تحقیقات انرژی کره جنوبی است.
نانوپک به عنوان شرکت مادر گروه نانوتک، در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و با همکاری مالزی و کره‌جنوبی تحقیقات مختلفی در حوزه فناوری نانو را آغاز کرد. از انجایی که هدف اصلی نانوپک این است که تبدیل به بازیگر اصلی در فضای فناوری نانو شود، به همین دلیل فناوری تولید نانومواد از طریق سنتز به صورت پتنتی به ثبت رسیده است و از آن برای تولید محصولات برای مصرف‌کنندگان صنعتی استفاده می‌شود.
شرکت نانوپک پیش از این موفق به دریافت جایزه SME100Award شده است که توسط شرکت کسب و کار هیتاچی به نانوپک اعطا شده است.