دهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نانو آغاز به کار کرد

دهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های نانو با گرایش‌های مختلف صبح امروز هفتم مردادماه آغاز به کار کرد.

دهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های نانو با گرایش‌های مختلف صبح امروز، هفتم مردادماه، در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای واقع در شهر کرج آغاز به کار کرد.

از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها، آشنایی دانشجویان نانو با مباحث تجاری‌سازی، توانمندسازی ایشان برای ورود به بازار کار (آشنایی با کاربرد‌های نانو در صنایع و نیاز‌های پژوهشی-کاربردی کشور، مفاهیم کارآفرینی، تمرین کار تیمی و تفکر خلاق و مدیریت کسب‌و‌کار، مفاهیم مالکیت فکری)، کمک به دانشجویان رشته‌های نانو در انتخاب پایان‌نامه‌های کاربردی، ارتباط مداوم با دانشجویان نانو و امکان بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی نانو در جایگاه مناسب است.

در این دوره نیز همانند ۹ دوره گذشته مباحثی چون‌:

– آشنایی با کارآفرینی و روش‌های تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی؛
– آشنایی با پتنت و روش‌های مرور و جستجوی آن؛
– آشنایی با مفاهیمی همچون شخصیت شغلی و مشخص شدن شخصیت شغلی هر فرد؛ و
– انتقال تجربیات کارآفرینان موفق نانویی
 به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

شایان ذکر است، علاوه بر این مباحث شرکت‌کنندگان با ارتباط مستقیم با مسئولان و کارشناسان ستاد با برنامه‌ها و حمایت‌های ستاد نانو آشنا می‌شوند. همچنین دانشجویان در این دوره‌ها در یک کارگروهی به طور عملی با بوم کسب‌وکار آشنا می‌شوند و تدوین آن را تجربه می‌کنند. این فعالیت تیمی به شرکت‌کنندگان نقش‌آفرینی در گروه و انجام رقابت با سایر گروه‌ها و ورود به عرصه کسب‌و‌کار را می‌آموزد.

این دوره سه روزه تا روز جمعه ۹ مردادماه به کار خود ادامه می‌دهد و به دانشجویان شرکت‌کننده در دوره گواهی حضور از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می‌شود.