پیش‌بینی بازار جهانی بسته‌بندی موادغذایی و نوشیدنی‌های مبتنی بر نانو

ارزش بازار جهانی صنعت بسته‌بندی غذا و نوشیدنی مبتنی بر نانو در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۶٫۵ میلیارد دلار بوده است که انتظار می‌رود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۲٫۷ درصد در دوره زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، ارزش آن تا سال ۲۰۲۰ به ۱۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

شرکت تحقیقات بازار پرسیس‌تنس (Persistence) گزارش جدیدی با عنوان «مطالعه بازار جهانی بسته‌بندی غذا و نوشیدنی مبتنی بر نانو: بسته‌بندی هوشمند، شاهد بالا‌ترین رشد تا سال ۲۰۲۰»، منتشر کرده است. طبق این گزارش، ارزش بازار جهانی صنعت بسته‌بندی غذا و نوشیدنی مبتنی بر نانو در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۶٫۵ میلیارد دلار بوده است که انتظار می‌رود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۲٫۷ درصد در دوره زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، ارزش آن تا سال ۲۰۲۰ به ۱۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
فناوری‌نانو از جمله حوزه‌هایی است که به طور مستمر در حال پیشرفت بوده و در توسعه صنایع مختلفی نظیر بسته‌بندی غذا و نوشیدنی استفاده می‌شود. بسته‌بندی مبتنی بر نانو در مقایسه با بسته‌بندی پلاستیکی کنونی، مدت نگهداری مفید غذا و نوشیدنی‌ها را افزایش می‌دهد. بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، با استفاده از دو فناوری متفاوت: بسته‌بندی فعال مبتنی بر نانو و بسته‌بندی هوشمند انجام می‌شود.
بسته‌بندی فعال (Active packaging) نسبت به بسته‌بندی هوشمند (intelligent packaging) بازار بزرگ‌تری دارد. بسته‌بندی هوشمند در مقایسه با بسته‌بندی فعال دارای نرخ رشد سریع‌تری است. مقررات سخت‌گیرانه مربوط به بسته‌بندی فعال منجر به تشویق استفاده از بسته‌بندی هوشمند در اروپا و آمریکای شمالی شده است.
در ایالات متحده آمریکا افزایش تقاضا برای میوه‌های تازه و سبزیجات، عامل اصلی رشد بسته‌بندی هوشمند محسوب می‌شود. قانون نوسازی و ایمنی غذا (FSMA) که توسط سازمان دارو و غذا در سال ۲۰۱۱ میلادی پیشنهاد گردید نیز یکی دیگر از عوامل رشد بسته‌بندی هوشمند در این کشور است.
به خاطر وجود نقش‌آفرینان بسیار زیاد در بازار بسته‌بندی مبتنی بر فناوری‌نانو برای غذا و نوشیدنی‌ها، این بازار بسیار رقابتی است. آمکور، بمیس، شرکت Chevron Phillips Chemical، KlöcknerPentaplast و تترا پارک اینترنشنال از جمله نقش‌آفرینان کلیدی فعال در بازار بسته‌بندی مبتنی بر فناوری‌نانو هستند.
اندازه بازار و پیش‌بینی آن براساس فناوری، اندازه بازار و پیش‌بینی آن براساس ارزش، بسته‌بندی فعال، بسته‌بندی هوشمند، اندازه بازار و پیش‌بینی آن براساس کاربرد، محصولات گوشتی، نوشیدنی‌ها، میوه و سبزیجات، غذاهای آماده و … از جمله محورهای کلیدی گزارش جدید محسوب می‌شوند.
متن کامل گزارش جدید به قیمت ۴۶۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است.
http://www.persistencemarketresearch.com/market-research/nano-enabled-packaging-market.asp