۱۱ شهریورماه؛ دومین جشنواره و مسابقه تخصصی فناوری نانو دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و مرکز تحقیقات فناوری نانو تهران جنوب، در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور‌ماه دومین جشنواره و مسابقه تخصصی فناوری نانو دانشگاه آزاد را در محل دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار می‌کنند.

ارائه دستاوردهای به‌روز در حوزه فناوری نانو، ارائه تولیدات نیمه‌صنعتی و صنعتی حوزه نانو و جذب سرمایه‌گذاران جهت تولید و تجاری‌سازی (به ویژه جهت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه فناوری نانو)، شناسایی نخبگان و صاحبان طرح‌های شاخص در حوزه فناوری نانو، برقراری تعامل با سازمان‌ها، نهادها، و شرکت‌های مرتبط با موضوع، انجام مذاکرات جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان زودبازده و هدایت و تشویق واحدهای دانشگاهی به سمت فناوری نانو در این دانشگاه از جمله اهداف برگزای دومین جشنواره ملی دانشگاه آزاد اسلامی است.
 
محورهای این جشنواره و مسابقه ملی عبارتند از:
•    کاربرد فناوری نانو در علوم فنی و مهندسی؛
•    کاربرد فناوری نانو در علوم پایه؛
•    کاربرد فناوری نانو در علوم پزشکی؛
•    فناوری نانو و تجاری‌سازی محصولات؛ و
•    فناوری نانو و توانمندی‌های بالقوه آن.

لازم به ذکر است، به منظور شناسایی فعالان حوزه فناوری نانو در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی نیز هم زمان با این جشنواره برگزار و برترین‌ها پس از بررسی‌های کمیته علمی مسابقه معرفی و با اعطای جوایزی از آنها تقدیر می‌شود.

مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتب، طرح‌های پژوهشی، اختراعات ملی و بین‌المللی، محصولات فناورانه مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان، آزمایشگاه‌ها، مجلات و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای بخش‌های مختلف این مسابقه است.

گفتنی است، ارسال آثار به این جشنواره و مسابقه ملی تا ۱۵مردادماه امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان و تمامی محققان و واحدهای فعال دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این جشنواره مراجعه و اقدام به ثبت‌نام و ارسال آثار خودنمایند.