توسعه بازار ژل‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو در آمریکای شمالی

شرکت انگلیسی پروبونوبیو، تولیدکننده ژل‌های درمانی مبتنی بر فناوری‌ نانو، خط تولید جدیدی در کشور کانادا راه‌اندازی کرده است. این شرکت با دریافت ۱۵ میلیون دلار حمایت مالی، حق توزیع محصولات خود را در کانادا به شرکت نایت‌تراپیوتیکز (Knight Therapeutics) واگذا

شرکت پروبونوبیو (Pro Bono Bio)، یکی از بزرگترین شرکت‌های نانوفناوری فعال در حوزه سلامت، اعلام کرد که فعالیت خود را در امریکا شمالی آغاز کرده است. این شرکت دفتری در تورنتو کانادا راه‌اندازی کرده و مبلغ ۱۵ میلیون دلار آمریکا برای تسریع راه‌اندازی فناوری FLEXISEQ™ و SEQUADERMA™ اختصاص داده است. پروبونوبیو با استفاده از بخشی از این بودجه قصد  دارد تحقیق و توسعه خود را در بخش سلامت تقویت کند.
این شرکت انگلیسی طی سه سال گذشته دو فناوری فوق را به خوبی ارائه کرده و موفق به توسعه بازار آن در انگلستان، اروپا، آسیا و آفریقا شده است. امروز نیاز برای روش‌های درمانی زیستی بدون دارو افزایش یافته است. این شرکت اخیراً از نانو فناوری SEQUADERMA™برای بهبود مشکلات پوستی استفاده کرده است.
پروبونوبیو مدت‌هاست که درصدد تجاری‌سازی نوآوری خود است که اخیراً با یکی از مدیران بخش آمریکای شمالی خود برای توسعه این کسب و کار و راه‌اندازی خط تولید نانومحصولات خود در آمریکای شمالی وارد گفتگو شده است. با راه‌اندازی این خط تولید، تا سه سال آینده این شرکت می‌تواند بازار آمریکا و کانادا در دست بگیرد.
پروبونوبیو، شرکت نایت‌تراپیوتیکز (Knight Therapeutics) را به عنوان همکار خود برگزیده است. این حمایت مالی ۱۵ میلیون دلاری از سوی نایت‌تراپیوتیکز به پروبونوبیو تزریق شده است. جان مایو، مدیرعامل شرکت پروبونوبیو، می‌گوید: «ما خوشحالیم که خط تولید خود را در آمریکای شمالی بازگشایی کردیم. از این که به سرعت نایت‌تراپیوتیکز به عنوان شریک تجاری ما انتخاب شد خرسندیم. این شرکت به خوبی می‌داند که چگونه روی نوآوری‌ها سرمایه‌گذاری کند.»
با این حمایت مالی حق توزیع محصولات پروبونوبیو در کانادا در اختیار نایت‌تراپیوتیکز قرار می‌گیرد. جانتان روز گودمن، مدیرعامل نایت‌تراپیوتیکز، می‌گوید: «ما خوشحالیم که به پروبونوبیو کمک می‌کنیم تا بازار و کسب و کار خود را گسترش دهد.»