همکاری برای استخراج گرافن از گرافیت معدنی در سریلانکا

دو شرکت استرالیایی برای استخراج گرافن از معدن گرافیتی در سریلانکا قرارداد همکاری امضاء کردند. پیش‌تر دانشگاه آدلاید امکان استخراج گرافن را از گرافیت این معدن تایید کرده بود.

شرکت ام‌آر‌ال (MRL Corporation) در راستای یافتن کاربردهای تجاری گرافیت استخراج شده خود از پروژه سیرلانکا، قرارداد همکاری با شرکت اینتلیجنت متریال (Intelligent Materials) امضاء کرده است. اینتلیجنت مرتریالز یک شرکت استرالیایی فعال در بخش گرافن است.
دانشگاه آدلاید نتایج مثبتی از استخراج گرافن از گرافیت موجود در معدن سریلانکا بدست آورده است. ام‌آر‌ال قصد دارد تا با عملیات حفاری، بلورهای با کیفیت بالا از گرافیت استخراج کند.
امضاء این قراردارد میان ام‌آرال و اینتلیجنت متریالز موجب دسترسی به یک شبکه از کارآفرینان مواد پیشرفته و جامعه عملی می‌شود. بازار ام‌آرال ۱۱٫۶ میلیون دلار است. پروژه گرافیت ام‌آرال در سریلانکا به جهت رگه‌های بسیار باکیفیت گرافیت بسیار شهرت دارد.
چالشی که در تولید گرافن تجاری وجود دارد، تولید تجاری و تکرارپذیر گرافن است، محصولی که بتواند نیازهای صنعت را برآورده سازد. این توافقنامه همکاری با اینتلیجنت متریالز می‌تواند توانایی توانمندی‌های دو مجموعه را در تامین بازار گرافن به کار گیرد.