ابزاری جانبی میکروسکوپ الکترونی برای جابه‌جایی و اندازه‌گیری

شرکت کلیندیک نانوتکنیک (Kleindiek Nanotechnik) ابزاری برای جابه‌جایی و دستکاری اجسام در مقیاس نانو ارائه کرده است. این ابزار قابلیت استفاده در میکروسکوپ‌های الکترونی را داراست.

کلیندیک نانوتکنیک (Kleindiek Nanotechnik) با همکاری شرکت ای‌ام‌ رزولوشن (EM Resolutions) اقدام به ارائه ابزار جانبی برای میکروسکوپ الکترونی کرده است. این دستگاه می‌تواند برای جابه‌جایی نانومقیاس و اندازه‌گیری نیرو مورد استفاده قرار گیرد.
سیستم های اندازه‌گیری FMS-EM می‌توانند برای تعیین دلیل بروز مشکل در ادوات الکترومکانیکی نظیر پیل‌های سوختی و باتری‌ها استفاده شوند. برخی محققان از این دستگاه برای تست نانوساختارها و نانوروبات‌ها استفاده می‌کنند.
FMS-EM یک ابزار اندازه‌گیری نیرو است که بسیار متراکم بوده و برای تعیین نیروی کشش استفاده می‌شود. این ابزار روی دستگاه‌های SEM/FIB نصب می‌شود. در حالی که در ادوات فعلی می‌تواند نیروی مکانیکی را اندازه‌گیری کند اما قدرت تفکیک نیرو و فضا در آنها بسیار پایین است.
برای حل این مشکل محققان از نوک پیزوالکتریکی AFM استفاده کردند. این نوک می‌تواند برای جابه‌جایی و جهت‌دهی با دقت بالا استفاده شود. نیروی اعمال شونده باید از طریق صفحه کنترلر مشخص شود. با این کار کاربر می‌تواند به مشخصه یابی ساختار بپردازد.
با نوک تیز سیلیکونی، دستگاه FMS/EM می‌تواند دستکاری نانومقیاس روی مواد مختلف انجام دهد. این سیستم می‌تواند برای اندازه‌گیری نیرو نیز استفاده شود. کلیندیک نانوتکنیک در نمایشگاه mmc2015 به ارائه این فناوری پرداخت و یک کارگاه در این رابطه برگزار کرد.
کلیندیک نانوتکنیک، یک شرکت نوپا در فناوری‌ بالا بوده که روی جابه‌جایی و دستکاری اجسام در مقیاس نانو کار می‌کند. با توجه به کاهش ابعاد در صنعت نیمه‌هادی، میکروماشین، پزشکی، ژن‌درمانی و زیست‌فناوری نیاز به دستکاری با دقت بالا رو به افزایش است. راهبرد مشتری‌مدارانه در این حوزه آن است که راهکارهای نوآورانه و کامل برای هر بخش بازار یعنی محققان، صنعت، مشتریان و کارآفرینان ارائه شود. ساده‌سازی، یکنواختی و هارمونی از ویژگی‌های محصولات این شرکت است.
شرکت ای‌ام رزولوشن در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و روی تولید فیلم‌های مورد استفاده در میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) کار می‌کند.