راه‌اندازی خط‌تولید آب‌خالص برای مصرف‌تحقیقات نانوالکترونیک

آزمایشگاه‌های نانوالکترونیک برای تولید ادوات نیمه‌هادی پیشرفته نیاز به آب بسیار خالص (UPW) دارند. اخیرا موسسه تحقیقاتی آیمک برای تامین آب خالص بخش نانوالکترونیک خود با شرکت اویوو قرارداد امضاء کرده است. اویوو قرار است خط تولید آب بسیار خالص را برای این مر

شرکت اویوو (Ovivo) قصد راه‌اندازی یک خط تولید آب بسیار خالص برای اتاق تمیز موسسه تحقیقاتی آیمک (Imec) دارد. آیمک یکی از موسسه‌های تحقیقاتی بسیار پیشرفته در بلژیک است که در حوزه تحقیقات نانوالکترونیک بسیار پیشرو است.
این خط تولید آب خالص به منظور استفاده در بخش تحقیقات نانوالکترونیک راه‌اندازی خواهد شد. برای این منظور، موسسه آیمک قرارداد راه‌اندازی برای این خط تولید با شرکت اویوو منعقد کرده است. این خط تولید تا پایان سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی خواهد شد.
این اتاق تمیز سازگار با ۴۵۰ mm بوده و برای تحقیقات روی ساخت تجهیزات بسیار پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید ادوات نیمه‌هادی نیاز به حجم بالایی از آب بسیار خالص دارند که درصد خلوص آن بسیار اهمیت دارد و درصورت وجود این خلوص امکان تولید ادوات نیمه‌هادی وجود خواهد داشت. برای رسیدن به این هدف، شرکت اویوو اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز برای اعمال اسمز معکوس، واحد گاززدایی، اولترافیلتراسیون و الکترودیونیزاسیون کرده است.
شرکت اویوو درحال همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در حوزه تولید ادوات نیمه‌هادی است تا نیازهای آنها را تامین کند.