توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری‌ نانوچاپ

شرکت دای نیپون پرینتینگ (Dai Nippon Printing) قصد دارد با استفاده از فناوری نانوچاپ اقدام به تولید انبوه الگوهایی کند که برای تولید قطعات الکترونیکی مناسب هستند. این الگوها را می‌توان برای تولید ادوات نانومقیاس نیز استفاده کرد.

شرکت دای نیپون پرینتینگ (Dai Nippon Printing) کسب و کار تازه‌ای با استفاده از فناوری نانوچاپ راه‌اندازی کرده است. این شرکت اقدام به ارائه ماشین‌های میکرومقیاس مبتنی بر نانوچاپ کرده است و قصد دارد نمونه‌های اولیه از قالب‌های مورد نیاز برای این کسب و کار را تولید کرده و بعد اقدام به تولید انبوه کند.
فناوری نانوچاپ فرآیندی است که در آن از میکروماشین برای ایجاد الگو استفاده می‌شود. الگوهای ساخته شده روی یک سطح، به عنوان قالبی برای تولید ساختارها و الگوهای دیگر به بکار می‌رود و در نهایت شرایط برای تولید نانوساختارهای مختلف فراهم می‌آید.
دای نیپون پرینتینگ قصد دارد از این فناوری برای ساخت میکروماشین‌های بسیار کوچک نیز استفاده کند. با این کار امکان تولید محصولات مختلفی نظیر قطعات الکترونیکی، ادوات ذخیره‌سازی مغناطیسی، دیودهای نشر نور، پنل‌های راهنمای نور و پیل‌های فتولتائیک فراهم می‌شود. همچنین این روش امکان استفاده برای مواد زیستی و کاربردهای پزشکی را نیز داراست.
طی سال‌های اخیر نیاز برای قطعات ماشین کاری شده نانومقیاس رو با افزایش است، قطعاتی که برای تولید محصولات مختلف نظیر نمایشگرها یا تجهیزات پزشکی ضروری هستند. چالش موجود در این مسیر، فقدان فرآیند و دانش لازم برای تولید یک محصول خوب است. همچنین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای این کار بسیار گرانقیمت می‌باشد.
استفاده از فناوری نانوچاپ شرکت دای نیپون پرینتینگ برای تولید قطعات و مدارات الکترونیکی در مراحل اولیه خود است. این شرکت از این فناوری برای ایجاد فیلم‌هایی با انعکاس بسیار پایین استفاده می‌کند. در این روش نور از طریق برجستگی‌های نانومقیاس روی سطح انعکاس می‌یابد.
دای نیپون پرینتینگ قصد دارد از این فناوری برای تولید محصولات با حجم انبوه استفاده کند تا به نیاز صنعت در این حوزه پاسخ دهد. در این کسب و کار جدید این شرکت قصد تولید الگوهای مختلفی را دارد و در قدم بعد روی تولید انبوه این الگوها کار خواهد کرد.