حمایت مالی برای تجاری‌سازی سطوح خودتمیز شونده

شرکت نانوتاچ (NanoTouch) با همکاری کمیسیون توباکو اقدام به توسعه فناوری سطوح خودتمیز شونده کرده است. برای این کار این شرکت مبلغ ۲ میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده است.

شرکت نانوتاچ (NanoTouch) موفق به دریافت حمایت مالی ۲ میلیون دلاری برای تحقیق و توسعه روی سطوح خودتمیزشونده شده است. این حمایت مالی برای توسعه فرآیند تولید پیشرفته این مواد جدید است.
مارک سیشن، بنیانگذار شرکت نانوتاچ، می‌گوید: «آنچه که موجب پیچیدگی و افزایش قیمت محصولات نانوسپتیک (نام تجاری محصولات خودتمیز شونده این شرکت) می‌شود نیاز به تخصص‌های پیچیده علمی است. این حمایت مالی ما را قادر می‌سازد تا روی حوزه‌هایی نظیر فناوری‌ نانو، زیست‌فناوری، پلیمر و علم مواد کار کنیم.»
این گروه تحقیقاتی قصد دارد با استفاده از این حمایت مالی روی نسل پنجم سطوح نانوسپتیک کارکند. آزمون‌های اولیه آزمایشگاهی روی نمونه آزمایشی ساخته شده نشان می‌دهد که این سطح ۱۰۰۰ مرتبه کاراتر از نسل قبلی است.
اثربخشی سطح نانوسپتیک توسط دو سازمان مختلف در عربستان سعودی و کره جنوبی تأیید شده است. در این آزمایش‌ها، دستورالعمل‌های مختلفی برای سنجش اثر باکتری‌هایی نظیر ایکولا روی این محصولات مورد ارزیابی قرار گرفته است.
باب بالی، مدیر اجرایی CAER، می‌گوید: «محصولات نانوسپتیک فرصت‌های رشد زیادی دارد. مسئولان این مرکز از این که بخشی از این پروژه هستند بسیار خرسنداند. این همکاری مشترک با دانشگاه‌های مختلف ویرجینیا می‌تواند کمک شایان توجهی به موفقیت این پروژه کند.»
نانوتاچ به عنوان یکی از اعضاء این گروه طی سه سال گذشته، انتظار دارد که ۱۴ فرصت شغلی جدید ایجاد شود و طی ۵ سال آینده ۳۷ فرصت شغلی دیگر نیز ایجاد شود. نانوتاچ انتظار دارد تا یک میلیون دلار برای تجهیز فرآیند تولید سرمایه‌گذاری شود.
دلیگت کتی بیرون، از کمیته تحقیق و توسعه این مرکز، می‌گوید: «هر پروژه‌ یا شرکتی که با کمیسیون توباکو مشارکت داشته باشد یک ویژگی بارز دارد: پتانسیل بالای رشد. نانوسپتیک یک مثال واضح از این مورد است. به راحتی می‌توان دید که این فناوری چه پتانسیل‌هایی در بخش سلامت دارد.»
کمیسیون توباکو یک سازمان با ۳۱ عضو است که رسالت آن ترویج رشد اقتصادی در حوزه‌هایی عاری از دخانیات است.